کد خبر: ۴۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
قائم مقام معاونت بهره‌برداري شركت برق منطقه اي تهران گفت: چندين پروژه تعويض، نصب، تعمير و رفع عيب در راستاي ارتقای سطح كمي و كيفي تجهيزات پست نيروگاه بخار شهيد منتظرقائم به عنوان يكي از پست‌هاي نيروگاهي قديمي‌ كشور با هدف افزايش قابليت اطمينان شبكه و پايداري شبكه برق‌رساني به مشتركان منطقه اجرا شد.
به گزارش برق نیوز، محراب رضازاده در رابطه با این خبر اظهار داشت: با تکیه بر توان متخصصان داخلی و استفاده از تجهیزات ساخت داخل و با همکاری مجری طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه، در پست قدیمی بخار ۲۳۰/۶۳ کیلوولت شهید منتظرقائم با قدمت ۵۰ سال اقدامات اصلاحی و بهینه سازی انجام شد.

وی افزود: نصب ۲۴ دستگاه برقگیر ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت روی خطوط و ترانسفورماتورها، تعویض ۱۴ دستگاه بریکر ۲۳۰ کیلوولت روغنی با بریکر‌های نوع SF۶، تعویض ۶ دستگاه بریکر ۶۳ کیلوولت روغنی با بریکر‌های نوع SF۶، تعویض ۲۵ دستگاه سکسیونر ۲۳۰ کیلوولت، نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور جریان روی باسبار‌های ۲۳۰ کیلولت، تعویض و نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور جریان روی باسبار‌های ۶۳ کیلولت و بروز رسانی نقشه‌های مدارات حفاظتی پست از جمله اقدامات صورت گرفته در این پست برق است.

وی در ادامه به اجرای پروژه رفع عیوب مهم پست از جمله ترموویژن حاد (عیوب افزایش درجه حرارت تجهیزات و اتصالات) از طریق تعویض اتصالات سست و فرسوده تجهیزات، رفع نشتی روغن از بخش‌های مختلف ترانسفورماتور‌های شماره ۷، ۸ و ۹، سرویس اساسی تپ چنجر‌های ترانسفورماتور‌های ۲۳۰/۶۳ کیلوولت، تعویض تمامی کابل‌های فرسوده مربوط به حفاظت مکانیکی ترانسفورماتور‌های ۲۳۰/۶۳ کیلوولت و بهینه سازی کلی ساختمان پست نیز به عنوان دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
این طرح ها از اول خلقت نیروگاه تا کنون اجرا شده اند و طی چند سال اخیر طرح خاصی اجرا نشده. مثلا طرح نصب CVT که از 5 سال پیش معطل مونده یا طرح بهینه سازی پست و تغییر آرایش و ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار