کد خبر: ۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با ذکر سه دلیل از نیاز مبرم به یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی اورهال نیروگاه‌ها برای تضمین پایداری شبکه برق گفت
به گزارش برق نیوز، میثم جعفرزاده گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در نیروگاه‌ها شاهد کاهش ذخیره سوخت مایع نسبت به سال گذشته هستیم، وضعیت مخازن سوخت مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او ادامه داد: مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان باعث می‌شود که گاز کمتری به نیروگاه‌ها داده شود و ذخیره مخازن سوخت به خصوص در کریدور شمال کشور به علت محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است.

جعفرزاده دلیل دوم را وضعیت اورهال و تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: امسال به خاطر کارکرد فشرده نیروگاه‌ها از نیمه فروردین تا به امروز قطعاً با واحد‌های زیادی برای اورهال رو به رو خواهیم شد و این موضوع در کارکرد وضعیت تولید برق تأثیر جدی دارد.

او مورد سوم را عدم استفاده از نیروگاه‌های آبی ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه در تابستان امسال از نیروگاه‌های برق‌آبی جهت کنترل بار شبکه استفاده شده و همچنین پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عدم بارش جدی در حوضه‌های آبریز قطعاً برای استفاده از نیروگاه آبی با عدم اطمینان روبه رو خواهیم بود.

جعفرزاده تصریح کرد: با رویکرد جدید وزارت نفت که یکی از اولویت‌های کوتاه مدت را تأمین سوخت نیروگاه‌ها قرار داده است با یک برنامه فشرده و دقیق در برنامه‌ریزی اورهال نیروگاه‌ها می‌توان پایداری شبکه برق را تضمین کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار