کد خبر: ۴۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۲ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
توانیر ابلاغ کرد؛
شرکت توانیر رویه اجرای عقد قرارداد‌های دوجانبه برق توسط نیروگاه‌های مقیاس کوچک حرارتی را ابلاغ کرد.

به گزارش برق نیوز، از مهمترین مفاد رویه اجرایی این ابلاغیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- درخواست مولد مقیاس کوچک حرارتی برای انعقاد قراداد دوجانبه بایستی به شرکت برق منطقه‌ای مربوطه ارائه شود.
- حداکثر توان قرارداد دوجانبه برابر ۷۰ درصد ظرفیت عملی نیروگاه خواهد بود.
- مبادله قرارداد دوجانبه تا ابلاغ رویه اجرایی یارانه متقاطع، تنها برای مشترکان صنعتی امکان پذیر است.
- تا زمان ایجاد زیر ساخت‌های لازم، دو طرف قرارداد (مولد مقیاس کوچک و مشترک صنعتی) بایستی صرفا در حوزه یک شرکت توزیع نیروی برق واحد قرار داشته باشند.
- مولد مقیاس کوچک در صورت عدم تامین توان تعهد شده در قرارداد دوجانبه، مشمول جبران هزینه و جریمه عدم تولید به شرح بند الف و بند ب ماده ۹ رویه مذکور خواهد بود.
- مولد‌های مقیاس کوچک متقاضی عقد قرارداد دوجانبه بایستی به شرح ماده ۱۰ رویه، ضمانت انجام تعهدات به شرکت برق منطقه‌ای ارائه نمایند. برای مولد‌هایی که قرارداد فروش برق به شرکت‌های برق منطقه‌ای دارند، مانده مطالبات آن‌ها از محل فروش برق می‌تواند در صورت درخواست کتبی سرمایه گذار نزد شرکت برق منطقه‌ای مسدود شده و جایگزین ضمانت نامه بانکی شود.
- شرکت‌های برق منطقه‌ای مسئول پایش تعهدات نیروگاه در تولید برق و تزریق به شبکه متناسب با توان قرارداد دوجانبه هستند.

رویه اجرایی


رویه عقد قرارداد‌های دوجانبه برق برای مولد‌های مقیاس کوچک حرارتی

رویه عقد قرارداد‌های دوجانبه برق برای مولد‌های مقیاس کوچک حرارتی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
در شهر ماسال استان گیلان برای درخواست وصل انشعاب و نصب کنتور خانگی باید هر روز برای مدت سه ماه به اداره برق مراجعه کنی تا شاید کنتور برق را نصب کنند این یک قرار داد در حد ۵ کیلووات است در این میان اگر اعتراضی هم داشته باشی نوبت نصب کنتور نامعلوم خواهد شد. هیچ مرجع شکایت وجود ندارد. در چنین فضایی هیچ همکاری ایجاد نمی شود. سرمایه های کوچک و بزرگ از برق فرار می کنند. توانیر و شرکت های برق به یک غول ویرانگر و زورگو تبدیل شده است . خود توانیر مقررات و ایین نامه های خودش را اصلا رعایت نمی کند . تمام بحران های برق محصول بی انظباطی توانیر است . توانیر همواره از اقتصاد برق می نالد باید پرسید کدام مدیر شما اقتصادی است . اگر اداره برق ماسال اینقدر نابسامان است پس برق گیلان و توانیر چگونه است؟ در زمان های دور شاید زمان اقای بیطرف اشعاب برق خانگی باید در سه روز نصب و برقدار می شد والا مدیر عامل را بازخواست می کردند ولی اکنون جرات نمی شود به مدیر برق یک شهر دو کلام حرف زد!
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
با سلام به عنوان مالک یک نیروگاه مقیاس کوچک میخاستم بپرسم که بستن این نوع قرار داد دوطرفه چه سودی به حال صاحبان نیروگاه یا خریدار برق دارد . در حال حاضر برق از نیروگاههای کوچک از قیمت هر کیلو وات 500 الی 650 تومان خریداری میشه و با قیمت خیلی پایینتر در اختیار خریدار قرار میگیره . تازه میشه گفت 99 درصد مولدهای مقیاس کوچک به دلیل سیستمهای ایمنی و لوازم و نیروی کار متوسط و ضعیف دچار خاموشیهای چند ساعت تا چند روز میشن و گاهی ماهها طول میکشه این رفع عیوب خوب اگر بحث خسارت دادن هم مطرح بشه که دیگه اصلا به ریسکش نمی ارزه . دوما از سر دبیر برق نیوز تقاضا دارم با توجه به تغییر مدیریت کشور و وزارت نیرو پیگیر قراردادهای نیروگاههای مقیاس کوچک گازی با توانیر باشند که بالاخره قرار به شرایط گذشته برگردیم یا نه کلا پرونده مولدهای مقیاس کوچک برای همیشه بسته شده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار