کد خبر: ۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۶ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
برق نیوز چند روز قبلتر خبری با عنوان "جبران تولید با افت فرکانس و سوختن وسایل برقی" منتشر کرد که روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در جوابیه‌ای به توضیحات لازم در این خصوص پرداخت.

سرویس صنعت برق نیوز: برق نیوز چند روز قبلتر خبری با عنوان "جبران تولید با افت فرکانس و سوختن وسایل برقی" منتشر کرد که روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در جوابیه‌ای به توضیحات لازم در این خصوص پرداخت. در زیر متن کامل این جوابیه را می‌خوانید:

با سلام و احترام
در توضیح و پاسخ به مطلبی با عنوان " جبران تولید با افت فرکانس و سوختن وسایل برقی " که در مورخ ۱۴ شهریورماه در خروجی آن رسانه قرار گرفت، ضمن تشکر به اطلاع می‌رساند شبکه برق کشور همواره براساس حدود تعیین شده در اسناد بالادستی که براساس مشخصات تجهیزات سیستم قدرت تعیین شده است مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد که در این راستا راهبر شبکه موظف به حفظ فرکانس شبکه سراسری برق کشور در محدوده این سند است. همچنین در شبکه سراسری برق کشور برای مواجه با شرایط اضطرار ناشی از بروز حوادث غیرمترقبه رله‎های قطع بار فرکانس پایین نصب شده است و به هیچ وجه امکان کاهش فرکانس به مقادیر زیر ۴۸ هرتز سیستم قدرت وجود ندارد و این موضوع از اساس کذب است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید توضیح مذکور به منظور تنویر افکار عمومی منتشر گردد.

روابط عمومی
شرکت مدیریت شبکه برق ایران

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Hungary
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
4
3
طبق دستورالعمل های بهره برداری حدود مجاز تغییرات فرکانس مثبت منفی 0.3 هرتز هست
چرا این مشهدی و روابط عمومیش خالیبنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
باز هم اطلاعات و تکذبیه کذب توسط مدیریت شبکه
"به هیچ وجه امکان کاهش فرکانس به مقادیر زیر ۴۸ هرتز سیستم قدرت وجود ندارد" چنین ادعایی در خبر برق نیوز نبود.
مدیریت شبکه و چوپان دروغگو و پینوکیو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
7
برق با کیفیت و سالم همان برق با فرکانس ۵۰ هرتز در ثانیه است. در این فرکانس هیچ مصرف کننده برق اسیب نخواهد دید. هر اسیبی در مصرف کنند ه های برقی صرفا ناشی از کیفیت بد برق است .
اگر به بولتن های اماری توانیر هم مراجعه شود هر ساله در پیک تابستان بخشی از کمبود مصرف از طریق کاهش فرکانس تامین می شود و اخرین راهکار هم خاموشی است. اینکه شرکت مدیریت شبکه اطلاعیه می دهد دلیل بر درستی رفتار مدیریت شبکه نیست چون مردم نمایشگر فرکانس ندارند تا راستی ازمایی شود. نکته مهم اینکه شرکت مدیریت شبکه کارگزار توانیر است و توانیر باید پاسخگوی کیفیت برق باشد. متاسفانه توانیر انقدر خود را پیچیده کرده که دور دست پیمانکار و کارگزار افتاده. وقتی از بخش برق گفتگو می شود یعنی توانیر پس باید سخنگوی برق باید از توانیر باشد نه از جای دیگر. بخش برق کشور بر اساس ادمها چیده می شود نه ساختار و سیستم. و اگر مشهدی های رجبی و متولی زاده بروند باید منتظر ادمهای دیگر بود تا ادم بازی شروع شود. لطفا برگردید به سالهای اغازین توانیر حتا تا دهه ۷۰ این شرکت در اوج مدیریت و ساختار یکپارچه بود ولی الان ادمها یهویی پیدا میشوند و یهویی مدیر و سخنگو . یک صنعت به این بزرگی به مدیران کارازموده نیاز دارد. امیدواریم اقای محرابیان اندیشه اساسی برای مدیریت برق داشته باشند حتا اگر مدیرانی از صمت و کشاورزی و مخصوصا از لاله زار بیاورند یقینا بهتر از این ادمهای فعلی کار خواهند کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
2
48 هرتز جل الخالق این هم از اون حرفهاست !!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
4
هر چند انتخاب مطلب کاهش فرکانس تا 48 هرتز برای برق نیوز غیر واقعی ایست و در عمل چنین حالتی برای شبکه رخ نداده است ولی در واقع کاهش فرکانس به 49.6 و تا مرز 49.4 و در خیلی از ساعت ها به محدوده 49.7 باعث کاهش سرعت موتور های الکتریکی،کاهش راندمان، داغ شدن و مستهلک شدن برخی از دستگاه ها،در برخی موارد کاهش کیفیت محصول تولید کارخانجات،و در نهایت سوختن سیم پیچ شده است،نباید با حرکت رو به جلو و کتمان واقعیت از بی سوادی و ناآگاهی نویسنده سوء استفاده نمود ،می توانستیم با تخصصی کردن مطلب و ارائه یک پاسخ علمی طرف مقابل را به اشتباهش واقف نمود (همه که در رشته ی برق علامه دهر نیستند )،واقعیت اینست: "برق و آب ، محصول حیاتیند برای همه مردم ایران زمین ،با درست مصرف کردن آنها در مسیر پیشرفت و حفظ منابع غنی کربنی و عدم وابستگی به اجانب خود و خدمت گذاران وزارت نیرو را یاری کنیم"
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار