کد خبر: ۴۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به عبور خطوط فشار قوی برق از بافت مسکونی این منطقه گفت: آلودگی زیست محیطی به دلیل وجود صنایع و کارخانه‌های آلاینده از چالش‌های کنونی شهرری است.

عبور خطوط فشار قوی از بافت مسکونی در شهرری

به گزارش برق نیوز، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران در صحن شورای شهر گزارش کاملی به شورای ششمی‌ها ارائه داد.

وی درباره چالش‌های مهم این منطقه گفت: عدم توزیع متوازن جمعیت در سطح منطقه، پایین بودن تعدادی از سرانه‌های خدماتی، تداخلات مدیریتی حریم تهران و شهرری، آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل وجود صنایع و کارخانه‌های آلاینده و مشکلات ناشی از نابسامانی بافت صنعتی از چالش‌های مهم منطقه است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به عبور خطوط فشار قوی برق از بافت مسکونی این منطقه و گسل‌های فعال شمال و جنوب شهرری گفت: اسکان غیررسمی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از وجود اتباع بیگانه و مهاجرپذیر بودن منطقه همچنین کاهش ارزش فضا به واسطه مشکلات موجود و جدا افتادگی کالبدی از تهران از دیگر چالش‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود.

افشار به انجام اقدامات در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل انسان‌محور همچنین پایداری منابع مالی، گفت: افزایش بهره‌وری در سازمان‌هایی به ویژه منابع انسانی مدنظر قرار گرفته و تلاش شده برنامه‌های در زمینه تاب‌آوری و مدیریت بحران جهت افزایش قابلیت‌های منطقه در مواجه با حوادث طبیعی و بحران‌ها اقداماتی صورت گیرد.

وی به ضرورت افزایش جمعیت گردشگر بازدیدکننده از منطقه در راستای رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایجاد پهنه گردشگری مذهبی اطراف حضرت عبدالعظیم (ع)، ایجاد پهنه گردشگری تاریخی در محدوده برج طغرل، چشمه‌علی، ابن‌بابویه و دژ رشکان همچنین توجه به حریم و پهنه صنعتی شمال منطقه از مواضع راهبردی شهرداری منطقه ۲۰ است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ پروژه‌های زیادی اجرایی شده و ۱۲۰ پروژه فقط در سال گذشته افتتاح شد.

افشار در مورد چشم‌انداز مدیریت شهری برای توسعه منطقه گفت:‌شهرری شهر ایرانی اسلامی پیشرو است که ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن با احتساب حریم ۴۵۴ هزار نفر است و تلاش کرده ایم اقدامات مناسب را جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه انجام دهیم.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار