کد خبر: ۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ بار دیگر تهران در صدر استان‌هایی قرار گرفت که بیشترین استخراج رمز ارز را در کشور داشت و بعد از آن استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان قرار داشتند و مابقی استان‌ها نیز با نسبتی برابر، بین صفر تا ۵ درصد از رمزارز‌های کشور را مورد بهره برداری قرار می‌دادند

به گزارش برق نیوز، در سال ۹۸ حدود ۲ درصد از مراکز غیرقانونی رمز ارز از برق خانگی استفاده می کردند و در سال ۹۹ این آمار به ۶ درصد رسیده و در سال ۱۴۰۰ استفاده از انشعاب خانگی برای ماینینگ رشد کرده و به ۱۲ درصد رسیده است. در سال ۹۸ که تقریبا استخراج رمز ارز‌ها در ایران در حال افزایش بود بیشترین رمز ارز‌های ایران در تهران، اصفهان، اراک، همدان و زنجان استخراج می‌شد، اما در سال ۹۹ جغرافیای استخراج رمز ارز‌ها در ایران کمی تغییر کرد و بیشترین رمز ارز ایران در استان اصفهان مورد استخراج قرار گرفت و بعد از آن استان تهران قرار داشت و بین ۵۰ تا ۱۰ درصد از رمز ارز‌های کشور هم در استان مرکزی، خوزستان، کرمان خراسان رضوی و اردبیل مورد بهره برداری قرار می‌گرفته و استانی مانند همدان و زنجان که سال‌های قبل‌تر از آن بالاترین سهم‌ها را در استخراج کوین‌ها داشتند آمار آن‌ها به صفر نزدیک شده بود.

در سال ۱۴۰۰ بار دیگر تهران در صدر استان‌هایی قرار گرفت که بیشترین استخراج رمز ارز را در کشور داشت و بعد از آن استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان قرار داشتند و مابقی استان‌ها نیز با نسبتی برابر، بین صفر تا ۵ درصد از رمزارز‌های کشور را مورد بهره برداری قرار می‌دادند، تفاوت آمار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های قبل از آن در این است که در سال‌های گذشته برخی استان‌های هیچگونه فعالیتی ماینینگی نداشته اند، اما در سال ۱۴۰۰ تمام استان‌ها به این موضوع روی آورده بودند که نشان می‌دهد که رمز ارز‌ها در ایران بازار خود را پیدا کرده اند و در آینده احتمالا ماینینگ‌های غیرقانونی رشد خواهند داشت. چراکه در یک سال گذشته ایران با مشکل قطعی برق مواجه بوده و همواره برخورد با ماینینگ‌های غیر قانونی در دستور کار قرار داشته است، اما در همین مدت فعالیت آن‌ها به تمام استان‌های کشور توسعه یافته است.

براساس داده‌های بدست آمده در سال ۹۸ حدود ۷۳ رصد از رمزارز‌های غیرقانونی از واحد‌های صنعتی کشف شده، اما در سال ۹۹ این آمار کمی کاهش یافته و ۶۲ درصد از مانینگ‌های غیرقانونی از برق صنعتی استفاده می‌کردند و استفاده از برق خانگی رشد داشته و ۶ درصد از آن‌ها از انشعابات خانگی استفاده می‌کردند.

در سال ۱۴۰۰ این آمار بازهم تغییر کرده و استفاده از انشعاب خانگی برای ماینینگ رشد کرده و به ۱۲ درصد رسیده و استفاده از برق صنعتی بازهم کاهش داشته و به ۵۷ درصد رسیده است، البته در سال جاری کشفیات مراکز غیرقانونی نشان داده که حدود ۱۰ درصد از این مراکز هیچگونه انششعابی نداشته و به صورت غیرقانونی از برق استفاده می‌کردند.

منبع: موج

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار