کد خبر: ۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در ایران به دلیل افزایش جهشی قیمت لوازم برقی و الکترونیکی و به صرفه بودن تعمیرات این لوازم به جای تعویض آن‌ها بسیار فعال و پر تقاضا بوده است. حال، نوسانات اخیر برق را هم به وضعیت بازار کار تعمیرات لوازم خانگی اضافه کنید که باعث شده طبق آمار، بازار کار تعمیرات لوازم خانگی ۳۰ درصد فعال‌تر از گذشته باشد.

به گزارش برق نیوز، در صورتیکه قصد دارید در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان شرکت کنید، لازم است که در ابتدا شما اطلاعات دقیقی از بازار کار این تخصص پردرآمد داشته باشید. سپس اقدام به ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان کنید.

البته فعال بودن بازار کار تعمیرات لوازم خانگی محدود به چند ماه و چند سال اخیر نمی‌شود و این بازار همیشه برای تعمیرکاران حرفه‌ای منبع سرشار درآمد بوده است. ضمن اینکه نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دیگر نیز بازار کار تعمیرات لوازم خانگی از شغل‌های پردرآمد فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بی‌شک تحت تاثیر تنوع گسترده وسایل برقی و الکترونیکی خانگی افزایش چشمگیری داشته است. همچنین افزایش تمایل مردم برای استفاده ازین لوازم خانگی متنوع به طور طبیعی و به طور غیر مستقیم روی بازار کار تعمیرات لوازم خانگی اثرگذار بوده است.

از طرفی با افزایش جهش گونه قیمت دلار از سال 96 و تاثیر آن روی بازار کار تعمیرات لوازم خانگی ، قیمت لوازم خانگی به شدت فزایش یافت و در ادامه، این روند به جایی رسیده که این روزها اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای تعویض لوازم برقی خود آن‌ها را با هزینه‌ای بسیار کمتر تعمیر کنند تا برای مدت بیشتری قابل استفاده باشند. این امر نیز روی بازار کار تعمیرات لوازم خانگی تاثیر مستقیم داشته و آن را پویاتر از قبل کرده است.

از طرف دیگر، بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار تخصصی تر از قبل شده است. امروزه تعمیرکاران لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، در واقع متخصصان و تکنسین های خبره هستند که خود را با پیشرفت‌های تکنولوژی در طراحی و ساخت لوازم خانگی سازگار می‌کنند.

امروزه غول‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی در رقابتی شدید با یکدیگر، روز به روز تکنولوژی‌ها، صنایع، ماشین‌آلات و امکانات جدیدی به خط تولید و محصولات خود اضافه می‌کنند. این مساله تعمیرکاران لوازم خانگی را مجاب می‌کند برای همگام کردن خود با بازار کار تعمیرات لوازم خانگی، مرتب به دنبال بررسی سیستم‌های پیشرفته به کار رفته در این محصولات و بروز کردن دانش و مهارت‌های خود باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل برای قطعات جدید دستگاه، آنها را عیب‌یابی و تعمیر کنند.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

میزان درآمد تعمیرکاران در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

سابقه کار و تجربه در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

  1. کیفیت خدمات
  2. تنوع خدمات
  3. مشتری مداری
  4. ساعات کاری و میزان فعالیت

هرچه سابقه یک تکنسین در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بیشتر باشد، درآمد او نیز بیشتر خواهد بود. تجربه بالا بیشتر باعث می‌شود یک تکنسین در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شناخته شود و موارد تعمیری بیشتری به سمت او بیاید. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی طراحی و ساخت لوازم خانگی، یک تعمیرکار باید همیشه اطلاعات و علم خود را بروز نگه دارد.

کیفیت خدمات ارائه شده توسط تکنسین ها نیز تاثیر زیادی در جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد بالاتر در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی دارد. اگر کار متخصصان این شغل از کیفیت خوبی برخوردار باشد، شهرت آنها دهان به دهان می‌چرخد و مشتریان بیشتری برای تعمیر لوازم خانگی خود به سمت آن‌ها خواهند آمد.

تنوع خدمات فاکتور مهم دیگری است که بخصوص در موفقیت در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی نقش مهمی را بازی می‌کند. لوازم خانگی تنوع زیادی دارند. از یخچال و ماشین لباسشویی گرفته جارو برقی و اتو و ... هر کدام سیستم های مکانیکی و الکترونیکی متفاوتی دارند. برخی تکنسین‌ها در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی فقط در تعمیر یک وسیله خاص مثل یخچال یا ماشین لباسشویی مهارت دارند.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شویم؟

اکنون سوال این است که چگونه تعمیرکار لوازم خانگی شویم؟ ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شامل 4 مرحله مختلف است که در زیر لیست شده است:

  • یادگیری مهارت تعمیرات لوازم خانگی
  • کارآموزی
  • تهیه ابزار و وسایل لازم
  • تهیه جا و شروع به کار

برای شروع به کار در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی ابتدا باید با روش‌های اصولی و از طریق آموزش عملی، تعمیرات لوازم خانگی را در دو حوزه تعمیرات مکانیکی و تعمیرات برد فرا گرفت. این آموزش‌ها باید در کارگاه‌های مجهز و تحت نظر اساتید مجرب آموزش داده شود تا کارآموزان با بازده بالا بتوانند این مهارت ها را یاد بگیرند.

ابزار لازم برای بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

ابزار لازم برای تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی:

  1. سیم چین
  2. انبردست
  3. پیچ گوشتی تخت و چهارسو
  4. فازمتر
  5. آچار الن
  6. آچار فرانسه
  7. آچار پولی کش
  8. چسب برق
  9. روغن لحیم

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

ابزار لازم برای تعمیرات برد لوازم خانگی:

  1. هویه
  2. انبردست مجهز به سیم چین و سیم لخت کن
  3. ست آچار ستاره‌ای
  4. مجموعه‌ای از چند پیچ گوشتی و چهارسو
  5. دم باریک کوچک
  6. مجموعه‌ای از مته های با سایز مختلف
  7. دریل دستی کوچک
  8. آی سی کش و اسپری فریز
  9. خمیر قلع
  10. روغن لحیم و شلنگ نسوز
  11. مایع فلکس
  12. اسفنج نسوز و چسب
  13. ست پیچ گوشتی

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شامل سه بخش مختلف است. در بخش اول نیاز است هنرجویان هزینه‌ای برای شرکت در کلاس آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان https://fannipuyan.com/ بپردازند. اگر مایل باشند هر دو بخش تعمیرات مکانیکی و تعمیرات برد لوازم خانگی را آموزش ببینند، باید مبلغی در حدود ۳ الی ۴ میلیون بپردازند.

بخش بعدی برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شامل هزینه‌ای است که کارآموزان باید برای تهیه ابزار و تجهیزات تعمیرات لوازم خانگی بپردازند. اگر مایل به فعالیت فقط در حوزه تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی باشند، تهیه ابزار لازم هزینه زیادی نخواهد داشت و رقمی حدود ۵ الی ۷ میلیون تومان خواهد بود.

در صورتی که کارآموزان مایل باشند در هر دو حوزه تعمیرات مکانیکی و برد لوازم خانگی فعالیت داشته باشند، تهیه ابزار لازم با کیفیت شاید تا ۲۰ میلیون تومان هم برای آن‌ها آب بخورد، اما ارزشش را دارد، چون بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار داغ است و در مدت کوتاهی این سرمایه به آن‌ها بر می‌گردد.

در مرحله آخر برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی، اجاره یک مغازه یا کارگاه نیاز است که این یکی از معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی است. تعمیرکاران نوآموز می‌توانند در ابتدای کار در یک شرکت خدماتی تعمیرات لوازم خانگی مشغول شوند تا بتوانند به تدریج سرمایه لازم برای اجاره یک کارگاه کوچک را پس‌انداز کنند.

چگونه تعمیرکار لوازم خانگی شویم معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی  
درآمد تعمیرات لوازم خانگی پردرآمدترین شغل تعمیرات  
تعمیرات موبایل یا لوازم خانگی درامد تعمیر لوازم خانگی  
مشاغل فنی پولساز یادگیری کار فنی  
وسایل لازم برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی بازار تعمیرات لوازم خانگی تهران  
درآمد تعمیرات یخچال بازار کار تعمیرات  
     
نظر کاربران در مورد شغل تعمیرات لوازم خانگی    
شغل تعمیرات لوازم خانگی    
راحت ترین شغل فنی    
شغل پردرامد مردانه    
شغل فروش قطعات لوازم خانگی    

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در خارج از کشور

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در خارج از کشور هم بسیار خوب است. تعمیر لوازم خانگی در همه کشورها از پردرآمد ترین شغل ها می‌باشد. کارآموزان در صورت داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر می‌توانند به راحتی مهاجرت کنند و وارد بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در خارج شوند.

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

همچنین کارآموزانی که قصد مهاجرت به کانادا و ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در این کشور را دارند، می‌توانند با کد 7332 در طبقه بندی NOC به این کشور مهاجرت کنند. این نوع مهاجرت که به مهاجرت کاری معروف است از شیوه های بسیار رایج است که مهاجران برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در دیگر کشورها استفاده می کنند.

جمع بندی

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی اگر به صورت اصولی و عملی آموزش داده شود، می تواند یک جهش مثبت و عالی برای یک کارآموز ایجاد کند و فرصت های شغلی عالی و زیادی را برای آنها چه در ایران و چه در خارج از کشور ایجاد کند که در مقاله بازار کار تعمیرات لوازم خانگی، تمام ابعاد این بازار کار شرح داده شده است.

برای آسودگی خیال خود از کیفیت آموزشی و آشنایی با چالش های واقعی بازار کار می توانید با مجتمع آموزشی فنی پویان تماس بگیرید و در مورد دوره عملی آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی در مجتمع فنی پویان شامل پکیج کامل آموزش تعمیرات لوازم خانگی می‌شود. البته برای کاراموزانی که مایل هستند تعمیرات یک وسیله خاص مثل آموزش تعمیرات یخچال یا ماشین لباسشویی را آموزش ببینند می‌توانند در دوره مربوطه ثبت نام کنند.

آموزش‌ها در مجتمع آموزشی فنی پویان در یک فضای مثبت و علمی و تحت نظر اساتید مجرب انجام می‌شود و شما در کلاس‌های حضوری و کاملا مجهز کار با ابزار و تجهیزات تعمیرات لوازم خانگی را خواهید آموخت.

دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان

https://fannipuyan.com/

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۶۶۱۴۰

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار