کد خبر: ۴۷۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۲۶۰ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی در استان گیلان خبر داد.

اجرای طرح کنترل لوازم اندازه‌گیری ۲۶۰ هزار مشترک در گیلان

به گزارش برق نیوز، "محمداسماعیل هنرمند" گفت: در سال ۱۳۹۹ و به همت کارکنان شرکت توزیع برق گیلان و با ظرفیت نیروی پیمانکار، ۲۶۰ هزار و ۲۱۱ دستگاه لوازم اندازه گیری مورد تست و بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۰۶۹ مورد دستکاری کنتور کشف و پس از جمع‌آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی نسبت به برآورد خسارت وارد شده اقدام و ۲۲ هزار و ۱۲۹ میلیون ریال خسارت از متخلفان دریافت و قریب به ۱۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی ثبت نشده در سیستم بیلینگ کارسازی شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی‌ها موجب جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکان می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری نیز تا کنون ۳۸ هزار و ۲۰۹ دستگاه لوازم اندازه گیری کنترل شده است که تعداد ۷۹۲ مورد تخلف و دستکاری مورد کشف قرار گرفت و تاکنون ۷۹۸۸ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر و از هدررفت بیش از ۴۱۲ هزار کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف لوازم اندازه گیری و پایش مصرف مشترکان در سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار مشترک هدف گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: در سال گذشته، ۷۴۲ دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده و گفتنی است برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال ۱۴۰۰، نصب ۲۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند است.

هنرمند تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت بیش از ۵۰۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی و با هماهنگی نهاد‌های ذی‌ربط جمع آوری شده اند و بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق وارد کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور محاسبه تلفات انرژی الکتریکی، طرح قرائت همزمان مشترکان با نصب کنتور هوشمند روی ۱۸ فیدر توزیع برق استان گیلان به اجرا درآمده است.

هنرمند در پایان گفت: تست و بازرسی انشعاب‌های برق، اجرای طرح تست و بازرسی در راستای کشف انشعاب‌های غیرمجاز، افزایش سطح هوشمندسازی شبکه با توسعه کنتور‌های هوشمند، توسعه کنتور‌های مرجع، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف و همچنین توسعه نرم افزار‌های اندرویدی در حوزه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات به هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار