کد خبر: ۴۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۶ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
با چند راهکار ساده می‌توانیم مصرف برق وسیله‌مان را کاهش بدهیم و طول عمر آن را بیشتر کنیم.

به گزارش برق نیوز، این راهکارها شامل موارد زیر می شوند:

قطع کردن دستگاه‌های خارجی 

رایانه‌ها توانایی وصل شدن همزمان به چند دستگاه خارجی مثل چاپگر، اسکنر، بلندگو، وب کم و… را دارند که حتی درصورت استفاده نشدن، برق مصرف می‌کنند. برای صرفه‌جویی درمصرف برق، تمام دستگاه‌های خارجی غیرضروری را خاموش کنیم.

بستن برنامه‌های غیرضروری 

برنامه‌های در حال اجرا در رایانه از منابعی مانند CPU، RAM، هارددیسک و… استفاده می‌کنند. هرچه تعداد این برنامه‌ها بیشتر باشد، فشار کار روی سخت‌افزار‌ها هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است برنامه‌های غیرضروری بسته باشند. در ویندوز با فشار دادن «Ctrl + Shift + Esc» به Windows Task Manager دسترسی خواهیم داشت که از طریق آن می‌توانیم همه برنامه‌های غیرضروری را ببندیم.

انتخاب مرورگر مناسب

استفاده از یک مرورگر کارآمد به کاهش مصرف برق کمک می‌کند. «کروم» این روز‌ها ایده‌آل هر کاربری است، اما این مرورگر در تخلیه سریع شارژ باتری و مصرف زیاد برق استعداد بالایی دارد. «اپرا» نسبت به مرورگر‌های دیگر دارای ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. به تازگی ویژگی «محافظ باتری» را هم اضافه کرده است که باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

استفاده از تنظیمات انرژی 

در تنظیمات power Options می‌توانیم مشخص کنیم که در صورت بدون استفاده ماندن سیستم تا چند دقیقه، مانیتور به صورت خودکار خاموش شود. وقتی درحال استفاده از رایانه هستیم و ناگهان کاری پیش می‌آید که باید سیستم را ترک کنیم، آن را روی حالت Sleep یا Hibernate قرار دهیم. سیستم در این حالت برق کمی مصرف می‌کند.

منبع: ساوالان خبر

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار