کد خبر: ۴۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: عملیات احداث آخرین مرحله از خط انتقال جریان برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به داخل شهر آغاز شد. برای این منظور ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش برق نیوز، حسین قدیمی افزود: سال گذشته خط انتقال نیروگاه زمین گرمایی تا شهر مشگین‌شهر بطول ۲۹ کیلومتر بصورت خطوط هوایی احداث شد.

وی اظهارکرد: در این مرحله نیز خط انتقال داخل شهری بصورت زمینی احداث شده و برق حاصله از حرارت داخل زمین به پست ۶۳ کیلو ولت نصیرآباد انتقال خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در مرحله اول پنج مگاوات انرژی برق به شبکه برق‌رسانی تزریق خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه ، ایران رسما به عنوان نهمین کشور دارنده فناوری زمین گرمایی به عضویت باشگاه جهانی کشورهای دارنده ژئوترمال می‌پیوندد.

نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با ظرفیت ۵۰ مگاوات در دامنه‌های سبلان احداث می‌شود و تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی حدود ۲ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است ، ۱۱ حلقه چاه اکتشافی تا عمق سه هزار و ۲۰۰ متری زمین حفر شده که هفت حلقه آن به بهره‌برداری رسیده و قابلیت نصب توربین و تولید برق را دارد.

همچنین سایر ظرفیت‌های این نیروگاه به عنوان نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در زمینه‌های مختلف گردشگری ، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و در آینده شاهد تبدیل این مکان به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی ، صنعتی و اقتصادی کشور خواهیم بود.

با تکمیل این نیروگاه زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط با بخار داخل زمین از جمله کشت گلخانه‌ای ، مزارع پرورش ماهی و شهرک‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر فراهم خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار