کد خبر: ۴۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مجري طرح اصلاح و بهينه سازي شبكه استان قم گفت: با هدف كاهش هزينه‌هاي اپراتوري و به­‌منظور ايجاد امكان بهره‌برداري از پست سيار سيكل تركيبي قم به­‌صورت بدون اپراتور، با همکاری مجري طرح اصلاح و بهينه‌سازي شبكه استان قم، شرکتی خصوصی، طرح مانيتورينگ پست یاد شده براي اولين بار در سطح برق منطقه‌اي تهران به اجرا درآمد.

طرح جدید مانيتورينگ پست سيار سيكل تركيبي در برق تهران

به گزارش برق نیوز، "محمد ونکی فراهانی" با اعلام این خبر اظهار کرد: باحضور نمایندگان مجری طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه استان قم، شرکتی خصوصی، دفتر مهندسی و نظارت و سایر واحد‌های ذیربط، در محل پست سیکل ترکیبی قم و همزمان با برق­داری ترانس سیاری که به تازگی نصب شده است، بهره‌برداری از سیستم مانیتورینگ این پست آغاز شد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: با توجه به منحصر به فرد بودن، عدم وجود مشابه قبلی این طرح در برق منطقه‌ای تهران و با وجود مشکلات متعدد در دوره اجرای این طرح و طولانی شدن مراحل دریافت مجوز‌های لازم، به دلیل مزیت­‌های ویژه و امکان توسعه و اجرای آن در سایر پست­‌ها، همکاران مجری طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه با جدیت و پیگیری مستمر، موفق به اجرای این طرح شدند.

ونکی فراهانی در ادامه با اشاره به موضوع امکان سنجی توسعه این طرح و مونیتورینگ کامل پست سیکل ترکیبی، با توجه به مزیت­‌های ویژه فنی و اقتصادی این طرح، پیاده سازی این طرح را در سایر پست­‌ها را توجیه پذیر دانست و افزود: باتوجه به احداث پست سیار سیکل ترکیبی در محل محوطه پست نیروگاه سیکل ترکیبی قم، با در نظر گرفتن بعد مسافت بین دو پست و در راستای کاهش هزینه‌های اپراتوری و به منظور ایجاد امکان بهره برداری از پست یاد شده به­‌صورت بدون اپراتور و همچنین امکان مشاهده، برداشت، ذخیره سازی دقیق­‌تر اطلاعات و مقادیر ترانس سیار و تجهیزات مربوطه، از طریق بستر فیبر نوری و تابلو RTU موجود و راه اندازی HMI مورد نیاز این طرح، اجرای آن در پست سیار سیکل ترکیبی به­‌صورت پایلوت در دستور کار این مجری قرار گرفت.

مجری طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه استان قم در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری بالغ بر یکصد میلیون تومانی به این طرح، ویژگی بارز و مزیت آن را نسبت به موارد مشابه مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه دانش فنی به دلیل جدید بودن در برق تهران، عدم وجود مشابه در سایر پست­‌ها، مزیت فنی و اقتصادی آن در مقایسه با روش­های متداول مانیتورینگ با توجه به استفاده حداکثری از زیرساخت­‌های سخت افزاری موجود در پست از مزیت­‌های اجرای این طرح است.

این گزارش می‌افزاید، به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از بخش‌های مختلف واحد‌های صنعتی (اعم از مجزا و غیرمجزا) و نمایش آن‌ها با فرمت‌های خاص روی صفحه نمایش جلوی اپراتور مربوطه را مانیتورینگ می‌گویند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیک روش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
0
با سلام
بهتر بود نام شرکت ... عنوان میشد!! بنظر با ... مشکل دارید که نام را درج نکردید.
مدیر پایگاه انتشار نام شرکتهای خصوصی در اخبار دولتی ها و بهره برداری تبلیغاتی مجاز نیست
متاسفانه بارها مشاهده شده است که روابط عمومی شرکت های دولتی از اعتبار خود برای تبلیغات شرکتهای خصوصی در خبرها استفاده می کنند و با شرکتهای خصوصی به توافق می رسند که از طریق اکانت و لینک روابط عمومی های دولتی اخبار انها منتشر شود.
رسانه ها به دلیل اعتمادی که به بخش دولتی دارند اخبار انها را کار می کنند اما بعضا در دام تبلیغاتی انها گرفتار می شوند.
آرش عابدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
2
با تشکر از ... همکاران مجری و دفتر مهندسی و نظارت برق منطقه ای تهران در راستای اجرا و بهره برداری از پروژه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
با عرض سلام خدمت آقای ونکی و همکاران
پروژه مشابه حدود شش سال قبل در تهران انجام شده است و چند پست در حال حاضر دارای این سیستم هستند و این پروژه تازگی ندارد. در ضمن این پروژه اصلا توسط آقای ونکی انجام نشده است و ایشان نقشی در اجرای آن نداشته اند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار