کد خبر: ۴۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت که باتوجه به وسعت و پراکندگی مشترکان مدیریت توزیع نیروی برق گنبدکاووس و با هدف افزایش خدمات رسانی به آنها بویژه در مناطق روستایی، حداقل سه اداره جدید در حوزه این شهرستان مرزی راه‌اندازی خواهد شد.

سه اداره برق جدید در گنبدکاووس تاسیس می‌شود

به گزارش برق نیوز، غلامعلی رخشانی مهر در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه برق گنبدکاووس اظهارداشت: علاوه بر این به منظور تقویت برق مورد نیاز ۱۴۱ هزار مشترک مدیریت توزیع برق این شهرستان ایستگاه برق شماره پنج با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال ظرف یکسال آینده احداث خواهد شد.

وی افزود: در راستای رفع کمبود ولتاژ برق در مناطق روستایی گنبدکاووس نیز اعتبار مورد نیاز خرید ۱۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و یک دستگاه خودروی بالابر تا ۲ ماه آینده در اختیار این شهرستان قرار داده می‌شود.

رخشانی مهر اضافه کرد: برای رفع حریم شبکه برق در تعدادی از روستاهای گنبدکاووس باتوجه به نداشتن ردیف اعتباری این بخش، درصورتی که استانداری گلستان ۵۰ درصد هزینه اجرای کار را تامین کند، شرکت توانیر ۵۰ درصد بقیه آن را پرداخت خواهد کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر همچنین قول تامین ۵۰ درصد هزینه ساخت ساختمان جدید مدیریت توزیع نیروی برق گنبدکاووس را در صورتی که ۵۰ درصد باقی مانده آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستانی یا استانی تامین شود، داد. 

سه اداره برق جدید در گنبدکاووس تاسیس می‌شود

همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران به گلستان نیز با اشاره به برخی اقدامات این شرکت در چند سال اخیر در گنبدکاووس از جمله احداث ایستگاه گنبد چهار این شهرستان، گفت: کار مطالعات احداث ایستگاه گنبد پنج نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی این پست آغاز خواهد شد.

حسین افضلی افزود: با احداث ایستگاه برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت نگین شهر از توابع آزادشهر که در روزهای آینده با هزینه پنج هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود و ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، بخش قابل توجهی از مشکل ضعف ولتاژ برق گنبدکاووس برطرف خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت که این شهرستان با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و هوای گرمسیری همواره با مشکل ضعف ولتاژ برق بویژه در روستاها مواجه است که باید برای رفع آن تلاش شود. 

امانقلیچ شادمهر افزود: مردم گنبدکاووس در تابستان گرم امسال که دمای هوا در برخی روزها به ۵۰ درجه رسید رنج زیادی را بابت قطعی‌های برق و متعاقب آن قطعی آب متحمل شدند.

همچنین مدیر امور توزیع برق گنبدکاووس دراین مراسم گفت که به سبب وسعت پنج هزار و  ۷۲ کیلومتر مربعی این شهرستان که یک چهارم وسعت استان گلستان است، خدمات رسانی به همه ۱۴۱ هزار مشترک این مدیریت که فاصله بین ۲ مشترک در برخی موارد ۲۵۰ کیلومتر و یا فاصله دورترین مشترک در نوار مرزی به مرکز شهر ۱۹۵ کیلومتر می رسد، سخت است.

محمدعلی عربگلو، پیک مصرف برق مشترکان گنبدکاووس را ۲۵۷ مگاوات اعلام کرد و افزود: به سبب گرمای بالای ۴۵ درجه بیشتر روزهای تابستان در این شهرستان، تامین برق پایدار برای مشترکان مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله افزایش ادارات برق و احداث چند پست برق جدید و نیز نیروگاه ۶ مگاواتی در شهر جدید "کُرند" این شهرستان است. 

وی اضافه کرد: درحال حاضر ۵۷ نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی گنبدکاووس با ضعف ولتاژ برق مواجه‌اند که رفع آن به ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

همچنین قبل از این جلسه، طرح بهسازی شبکه توزیع برق ۳۱ روستای گنبدکاووس به‌صورت متمرکز در روستای "حاجیلر قلعه" این شهرستان با هزینه پیش بینی شده ۶۵ میلیارد ریال آغاز شد.

به گفته عربگلو مدیر امور توزیع برق گنبدکاووس، این شهرستان ۴۲۲ کیلومتر شبکه توزیع دارد که تاکنون ۲۲۰ کیلومتر آن باهدف جلوگیری از اتلاف انرژی، افزایش ایمنی کارکنان هنگام فعالیت، حذف شاخه‌زنی درختان به دلیل تعداد زیاد سیم‌ها، زیباسازی مبلمان شهری و کاهش سرقت برق بهسازی شده و بقیه نیز به تدریج انجام می‌شود.

 گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، سه هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه انتقال برق فشار ضعیف و متوسط دارد.

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر که جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه برق گلستان به این استان سفر کرده، به اتفاق هیات همراه و مسوولان محلی از شبکه برق و برخی پروژه‌های آن در شهرهای آزادشهر، گالیکش و گنبدکاووس بازدید و مسائل و مشکلات این شهرها را بررسی می‌کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار