کد خبر: ۴۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
رجبی مشهدی؛
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تغییر ساعت سالیانه را در کاهش مصرف برق تاثیرگذار دانست و بر افزایش تاثیر این اقدام در کنار اصلاح ساعت کاری ادارات تاکید کرد.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" با بیان اینکه یکی از دلایل تغییر ساعت در نیمه دوم سال استفاده بیشتر از نور طبیعی روز و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است، گفت: این اقدام در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور به همین منظور انجام می‌شود. حدود ۱۵۰ سال پیش هم برای صرفه‌جویی در مصرف شمع و یا زغال سنگ هم تغییر ساعت انجام می‌گرفته است.

رجبی مشهدی ادامه داد: بررسی‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که این کاهش مصرف در نتیجه تغییر ساعت، حدود یک تا ۱.۵ درصد در کاهش مصرف برق تاثیر دارد که این میزان معادل مصرف برق استان سمنان در این دوره از سال است.

سخنگوی صنعت برق افزود: حتی در سال‌های اخیر ما درخواست کردیم که به منظور کاهش بیشتر مصرف در نیمه اول سال که محدودیت‌ها در تامین برق و فشار بر نیروگاه‌ها بیشتر است، ساعت کاری ادارات هم تغییر کند یعنی ادارات یک ساعت زودتر شروع به کار کنند تا با یک ساعت زودتر خاتمه دادن به کار و خاموش شدن وسایل سرمایشی مصرف، کاهش بیشتری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تغییر ساعت تابستانی را تاثیرگذارتر از تغییر ساعت زمستانی دانست و گفت: حتی این تغییر ساعت در برخی از کشور‌ها که عرض جغرافیایی بیشتری دارند تا چهار بار در سال یعنی هر سه ماه یک بار اتفاق می‌افتد و در هر نوبت بیش از یک ساعت است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
1
باز دوباره این ماله کش اعظم شروع کرد به دادن اصلاعات غلط غلوط به خلق الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
1
ظاهرا اطلاعات جناب دکتر خیلی ناقص هست
اتحادیه اروپا مصوب کرده که این تغییر ساعت دیگر انجام نشود
خیلی از کشورها هم دارن برمیگردن به سیستم قبلی با این استدلال که هیچ تاثیر مثبتی در تغییر ساعت نیست بلکه باعث اختلالات بیولوژیک برای انسانها هم میشود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار