کد خبر: ۴۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷:۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان دنا با اشاره به اختیاری بودن واریز قبوض بر‌ در ۷ماه گذشته به دلیل وقوع زلزله در سی‌سخت، از پیگیری بخشودگی‌های برق در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش برق نیوز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

این زمین لرزه خسارات مختلفی به بخش‌های مختلف یعنی زیرساخت ها، اماکن گردشگری، مدارس، منازل مسکونی و دیگر بخش‌ها وارد ساخت، اما حضور و تلاش مسئولان و همکاری مردم سبب شد تا بخش‌های زیادی از این مشکلات در مسیر حل و رفع قرار گیرد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان دنا در خصوص اقدامات و خدمات صورت گرفته در جریان زلزله سی سخت به شهروندان زلزله زد دنا گفت:امور برق دنا جز اداراتی بود که ازلحظه اول زلزله تا الان درکنار مردم بود و از لحظه وقوع زلزله ستاد بحران دربرق دنا تشکیل داد و در همان شب ۷ اکیپ اتفاقاتی و عملیاتی در ۷ نقطه شهرمستقر گردید و به صورت خیابان به خیابان کوچه به کوچه و خانه به خانه به کلیه چادرها، کانکس‌ها مجمع خیرین که مستقرمی شدند برق رسانی کرد.

صیادی بابیان اینکه بخش وصول مطالبات برق‌های غیر مجاز راتعطیل و در شرح وظایف آن‌ها خدمات مجانی به شهروندان در دستور کار قرار گرفت، گفت: در۷ماه گذشته کلیه خدمات برق نصب مجدد، تعویض کنتور، برداشت موقت، پارگی کابل، کارشناسی، تا امروز به صورت رایگان انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی به تبدیل سه کیلومتر شبکه فشارضعیف سیم به کابل در شرایط مصرف چندبرابری برق که شبکه‌های موجود جوابگو نبود، اشاره و عنوان کرد: باتوجه به سهمیه بندی برق درسطح کشور باهماهنگی مدیرعامل شرکت برق سی سخت به علت زلزله و ساخت وساز‌ها مستثنی شد.

صیادی به اولین پروژه توسعه و احداث برق در دنا به مبلغ ۲ میلیاردتومان شامل احداث ۱کیلومترشبکه فشارمتوسط ۳کیلومترشبکه فشارضعیف کابل خودنگهدار نصب ۸۰ دستگاه چراغ روشنایی، نصب ۵ دستگاه ترانس درسطح شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: پیگیری و تامین اعتبار ۲۰ کیلومتر سیم به کابل شبکه فشارضعیف تا ۳ماه اینده توسط پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در راستای پدافندغیرعامل قبل از زلزله، شهرسی سخت از ۳ فیدر تغذیه می‌شد که دربحران دچار خسارت نشویم و در شرایط از کار افتادن دو دستگاه ترانس در زمان زلزله دودستگاه ترانس درشرایط برف و کولاک جایگزین و برق دار شد.

صیادی با تاکید به پیگیری بخشودگی قبوض برق زلزله زدگان سی سختی از طریق توانیر گفت: نامه نگاری و پیگیری باتوانیر به منظور بخشودگی قبوض صورت گرفت و در این زمینه از طریق نماینده مجلس در خواست شد تا موضوع در مجلس پیگیر شود.

مدیر شبکه برق دنا با بیان اینکه تنها ارگانی بودیم که ۷ماه گذشته واریز قبوض برق به اختیار خود مردم واگذار شد و کسانی که به خاطر زلزله توان پرداخت نداشتند مهلت داده شد، گفت: وصول مطالبات را در شهرسی سخت تعطیل کرده ایم و تا اطلاع ثانوی به جای آن سایر خدمات به مردم ارائه می‌شود.

منبع: صبح زاگرس

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار