کد خبر: ۴۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۰۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: بسته سرمایه گذاری احداث ۱۵ نیروگاه تولید برق خورشیدی در درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی به منظور جذب سرمایه گذاران بارگذاری شد.

به گزارش برق نیوز، علیرضا علیخانی، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی درباره احداث مزارع خورشیدی در استان اظهار کرد: در راستای افزایش تولید برق در شبکه سراسری برق، استان خراسان شمالی بسته سرمایه گذاری به منظور احداث و راه اندازی ۱۵ نیروگاه تولید برق خورشیدی به میزان ۳۰۰ مگاوات در درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی بارگذاری کرده است.

با این وجود، علیخانی تصریح کرد: قطعات احداث این مزارع خورشیدی تولید برق وارداتی است که امیدوار هستیم سرمایه گذار یا سرمایه گذاران خارجی پای کار آیند تا این مزارع تولید برق خورشیدی در استان ایجاد شوند.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به وجود نیروگاه برق و نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان شیروان که تولیدات برق این دو نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌شوند، نیز اظهار کرد: سوخت اصلی این دو نیروگاه، گاز و سوخت‌های جایگزین آن‌ها مازوت و گازوئیل هستند.

وی با اشاره به اینکه این دو نیروگاه در حال حاضر در حال ذخیره سازی سوخت‌های جایگزین خود هستند، تصریح کرد: بهای ذخیره سازی سوخت‌های جایگزین بسیار زیاد است.

علیخانی عنوان کرد: درصورتیکه شبکه انتقال گاز سراسری در نیمه دوم امسال با افت فشار و یا قطعی گاز مواجه شوند، این دو نیروگاه فقط تا ۱۰ روز با ذخیره سازی سوخت جایگزین که انجام شده است، فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: درصورتیکه تعداد روز‌های قطعی گاز بیش از ۱۰ روز بشود، تولید برق این دو نیروگاه نیز متوقف می‌شود.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین به فعالیت صنایع بزرگ نیز اشاره کرد و گفت: وزیر جدید نیرو اعلام کرده است که صنایع بزرگ باید نسبت به احداث نیروگاه‌های تولید برق سی اچ پی اقدام کنند و این در حالی است که سوخت آن‌ها گاز و مازوت است و سی اچ پی‌ها نمی‌توانند صنایع بزرگ را از شبکه سراسری برق بی نیاز کنند.

علیخانی خاطر نشان کرد: نیروگاه‌های کوچک مقیاس پست برق نیز فقط در حد تامین برق اضطراری در مواقع قطعی برق مجتمع‌های صنعتی پاسخگو هستند.

منبع: عصراترک

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار