کد خبر: ۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
نماینده مجلس؛
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت برق یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه کشور است. اما امسال شاهد قطعی‌های زیادی در مناطق مختلف کشور بودیم و در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی عدیده‌ای که مردم داشتند، این مشکل نیز اضافه و باعث تکدر خاطر مردم شد و این حس به وجود آمد که این خاموشی که اعمال می‌شود یکسان نیست.

به گزارش برق نیوز، محمد خدابخشی اظهار کرد: برق یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه کشور است و با توجه به اهمیتی که این زیرساخت در توسعه صنعتی برای ایجاد اشتغال دارد، نداشتن این زیرساخت در هر منطقه و شهرستان و استانی باعث عدم نفع‌های زیادی برای مردم آن منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شاهد قطعی‌های زیادی در مناطق مختلف کشور بودیم و در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی عدیده‌ای که مردم داشتند، این مشکل نیز اضافه و باعث تکدر خاطر مردم شد و این حس به وجود آمد که این خاموشی که اعمال می‌شود یکسان نیست.

خدابخشی عنوان کرد: در ادوار گذشته در زمینه زیرساخت‌ها در برخی از استان‌ها خیلی خوب پیشرفت داشتیم، اما در برخی از مناطق و استان‌ها این زیرساخت را متناسب با نیاز آن منطقه و استان نداریم.

این نماینده مجلس افزود: در کنار این عدم نفعی که از این طریق برای مردم به وجود می‌آید خاموشی نیز تحمیل شده مخصوصاً در مصارف خانگی که کاری غیرمنصفانه بوده و زیبنده جمهوری اسلامی که شعار آن عدالت است، نیست.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که وزارت نیرو باید تدبیر کرده و کارکرد به گونه‌ای باشد که حداقل نارضایتی را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: کمااین‌که تاکنون کار‌های زیادی در وزارت نیرو انجام شده است، اما چون تکالیف و هدفگذاری‌ها در حوزه برق در وزارت نیرو انجام نشده ما با مشکل قطعی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه ما هدف‌گذاری کردیم که وزارت نیرو نیروگاه‌هایی با راندمان بالای ۵۵ تا ۶۰ درصد را ایجاد کند که در مجموع راندمان نیروگاه‌های کشور افزایش پیدا کند، در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها ۳۹ درصد بوده که باید به ۴۱ درصد می‌رسید که انجام نشده است.

خدابخشی ادامه داد: در وزارت نیرو دولت را مکلف کردیم که تا پایان سال اول برنامه ششم توسعه طرح جامع انرژی را در شورای عالی انرژی مصوب کند که انجام نشد و به سال پایانی برنامه که دولت باید گزارش عملکرد می‌داد، موکول شد.

وی افزود: همچنین در ماده ۴۸ بند ت دولت را مکلف کردیم که از طریق برنامه‌های VOO و VOT ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه ایجاد کند، یعنی هر سال این میزان افزایش ظرفیت داشته باشیم که ظرفیت نیروگاه‌ها از ۷۵ هزار مگاوات به ۱۰۰ هزار مگاوات برسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار