کد خبر: ۴۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مدیركل دفتر مدیریت مصرف امور مشتركین شركت توانیر درباره اثر بخش بودن نظام تنبیه و تشویق در قبوض برق افراد کم مصرف و پرمصرف گفت: نمی توان با صرف بالا بردن قیمت قبض بدون توجه به فرهنگ سازی و یا تجهیز سیستم ها، شاهد بهینه شدن مصرف برق باشیم.

نظام تنبیه و تشویق قیمت در قبوض برق، تاثیری ندارد

به گزارش برق نیوز، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به قبوض بالای یک میلیون تومان گفت: متوسط مصرف ماهانه این افراد از هزار کیلو وات برق افزایش پیدا می‌کند، گفت: این افراد حدود سه درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند. بخشی از این مشترکین، محلی که زندگی می‌کنند شرایطی دارد که سبب افزایش مصرف و قیمت برق می‌شود.

وی با اعلام اینکه هر قبض برق امکان بررسی دارد، اظهار کرد: هر مشترکی نسبت به قبض خود اعتراضی داشته باشد، قابل بررسی است و حتماً به آن رسیدگی می‌شود. این مشترکین که بضاعت مناسبی دارند، و هر سال تقریباً یک نوع الگوی مصرف را داشته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف امور مشترکین شرکت توانیر با بیان اینکه افزایش مصرف سبب افزایش قیمت فبض برق می‌شود، عنوان کرد: بعضی از مشترکین از این موضوع اطلاع نداشتند و در تابستان مصرف برق خود را افزایش داده اند که حتماً نسبت به تخصیص تخفیف و همکاری با این عزیزان اقدام خواهد شد.

وی از ابلاغ به شرکت‌های برق برای ایجاد امکان پرداخت اقساطی قبض برق خبر داد و بیان کرد: از طریق اپلیکیشن «برق من» درخواست بدهند. برق من یک اپلیکیشن برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است هم روی موبایل و هم روی ویندوز نصب می‌شود. مشترک در این اپلیکیشن درخواست پرداخت اقساطی را ثبت می‌کند و این درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یاقوتی درباره اثر بخش بودن نظام تنبیه و تشویق در قبوض برق افراد کم مصرف و پر مصرف گفت: هر نظامی که در این زمینه بخواهیم پیاده کنیم، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. در حقیقت نمی‌توان با صرف بالا بردن قیمت قبض بدون توجه به فرهنگ سازی و یا تجهیز سیستم ها، شاهد بهینه شدن مصرف برق باشیم.

وی در عین حال افزود: نوع تعرفه‌های برق به عنوان یکی از ابزار‌های تشویقی برای درست مصرف کردن است و اجرای الگوی مصرف نیز بر همین اساس است؛ در واقع برای مشترکین کم مصرف که ۸۶ درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و برای مشترکین پر مصرف، هزینه‌ها افزایشی هستند.

منبع: رادیو گفت وگو

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار