کد خبر: ۴۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: میزان تولید برق توسط انرژی‌های تجدید پذیر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش برق نیوز، جعفر محمدنژاد سیگارودی گفت: میانگین رشد ۱۰ ساله پیک برق در ایران، ۵.۲ درصد بوده است و سالانه نیاز به احداث حدود ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وجود دارد، تا امکان تامین برق در پیک تابستان فراهم آید.

سیگارودی افزود: سرمایه‌گذاری متناسب با این نیاز، علاوه بر احداث نیروگاه، شامل شبکه‌های فوق توزیع و انتقال متناظر نیز است، قطعاً یکی از گزینه‌های پیش رو به عنوان جایگزین سیاست افزودن به ظرفیت نیروگاه‌های فسیلی موجود، توجه به بهره‌وری انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

او ادامه داد: در واقع سرمایه گذاری در بهره وری انرژی می‌تواند با هزینه سرمایه گذاری در بخش عرضه انرژی برای پوشش ایام پیک مصرف شبکه برق، مقایسه شود، زیرا معمولاً هزینه سرمایه گذاری لازم برای بهره وری انرژی از مقدار مشابه برای ایجاد ظرفیت تولید کمتر است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق تصریح کرد: خوشبختانه میزان تولید برق توسط انرژی‌های تجدید پذیر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به طوری که سال گذشته میزان تولید برق ۷۰۰ مگاوات بود، ولی امسال این رقم به عدد ۹۰۰ مگاوات رسیده است.

سیگارودی تصریح کرد: توجه به عمر نیروگاه‌های موجود در ایران نشان می‌دهد که ۳۵ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور دارای عمر بیشتر از ۲۰ سال و حتی نیروگاه‌هایی با قدمت بیش از ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سال است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
خیلی جالبه، سابا که متولی بهره وری انرژی تو کشور بود را شما سانایی ها منحل گردید و طرح ها و متخصصانش رو فراری دادید تا پست ها رو اشغال کنید حالا که به خنسی خوردید و گندش درآمده یاد بهره وری افتادید؟ تو این چند ساله چرا به یاد بهره وری نبودید؟ همتونو باید عوض کنند از اون بالا تا پایین.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار