کد خبر: ۴۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مصطفی رجبی مشهدی؛
سخنگوی صنعت برق از آغاز عملیات تعمیرات اساسی مسیر داغ توربین گازها و تعمیرات کمتر از اساسی واحدهای بخار ۴۰ واحد نیروگاهی خبر داد.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی گفت: با پیش بینی تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده، عملیات تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت حدود ۷ هزارمگاوات آغاز شده است که پس از خاتمه تعمیرات به مدار تولید باز خواهند گشت.

سخنگوی صنعت برق افزود: این اقدام با هدف آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق در تابستان سال ١٤٠١ برنامه ریزی می‌شود. تعمیرات اساسی واحد‌های نیروگاهی هر ساله مطابق برنامه زمان بندی شده و متناسب با کاهش مصرف و افزایش ظرفیت ذخیره تولید رخ می‌دهد که امسال با توجه به رشد مصرف و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی، از نیمه اول مهر یعنی با تمهیدات پیش بینی شده سه هفته زودتر آغاز شد تا در تابستان به لحاظ آمادگی نیروگاه‌های موجود مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: از ۴۰ واحد نیروگاهی، ۲۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۴ هزار و ۸۵۵ مگاوات مطابق برنامه زمان بندی تعمیرات و ۱۵ واحد نیروگاهی نیز به ظرفیت ۲ هزار و ۷۸ مگاوات برای تعمیرات با هماهنگی قبلی از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور تاکنون از مدار خارج شدند تا پس از تعمیرات مجدد به شبکه متصل شوند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: با تعداد ۶۱۹ تعمیرات تجهیزات شبکه انتقال در سراسر کشور موافقت شده است.

وی ادامه داد: شبکه‌های برق پس از عبور از ۴ ماه گرم سال که تحت فشار‌های حرارتی و افزایش مصرف برق بودند برای تعمیرات از مدار خارج و با آمادگی کامل در مدار قرار خواهند گرفت. در این مدت استان‌های خوزستان، تهران و فارس بیشترین حجم تعمیرات بر روی شبکه‌های انتقال را داشتند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار