کد خبر: ۴۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران گفت: تامین زیرساخت‌ها یعنی تامین آب و برق پایدار، مهم‌ترین دغدغه‌ امروز تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش برق نیوز، صابر پرنیان مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران درباره مشکلات امروز شهرک‌های صنعتی گفت: عمده‌ترین مشکلات تولید کنندگان ما در شهرک‌های صنعتی و تمام نقاط کشور مسائل مالی و بانکی است؛ تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات بهسازی و نوسازی اولین مشکل محسوب می‌شود. تامین مواد اولیه هم امروز در بسیاری از موارد برای واحد‌های تولیدی دردسر ساز شده است، اما شاید تامین زیرساخت‌ها یعنی تامین آب و برق پایدار در این بین مهم‌ترین دغدغه‌های امروز تولید کنندگان کشور در شهرک‌های صنعتی باشد.

او بیان کرد: برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی در قالب برنامه‌های منظمی از ظرفیت‌های قضایی بهره می‌گیریم که حتی دادستان در شهرک صنعتی شمس آباد حضور پیدا کرد تا پیگیر مشکلات واحد‌های تولیدی باشد. وعده گرفتیم که با دعوت از نهاد‌های مربوطه مشکلات را پیگیری کنند. در بحث تامین مالی، محاسبه سود، مشکلات قضایی و سایر موارد پیگیری‌ها به عمل خواهد آمد.

پرنیان با تاکید بر اهمیت همراهی مسئولان با بخش تولید و‌تاثیر آن بر افزایش تولید و اشتغال، بیان کرد: حضور فیزیکی مسئولان علاوه بر این که باعث دلگرمی تولید کننده‌ها می‌شود باعث تسریع در رسیدگی به مشکلات صنعت می‌شود. با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکلات تولید را حل کرد. مشکلات واحد‌های صنعتی هر هفته دسته بندی و پیگیری می‌شود تا در نهایت رفع مشکلات تولید و تحقق شعار سال را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران چالش مهم صنایع کوچک را تأمین زیرساخت مورد نیاز دانست و افزود: در صنایع کوچک، توانایی‌های زیادی وجود دارد و در دوران تحریم و کرونا شاهد بودیم در قفسه‌های فروشگاه‌های کشور، کمبود هیچ کالایی احساس نشد.

او بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر در شهرک‌های صنعتی، به صورت مستقیم اشتغال دارند و حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و ۴۰ هزار طرح سرمایه گذاری که یک میلیون شغل دیگر ایجاد خواهد کرد، نیازمند حمایت دولت هستند. نگاه به صنعت کشور، نگاه درستی نیست و نیازمند نگاه منطبق بر واقعیات هستیم.

پرنیان تصریح کرد: متاسفانه نگاه به شهرک‌های صنعتی نگاه جزیره‌ای است و همین موضوع باعث ایجاد آسیب در آن‌ها می‌شود؛ اگر به صنایع و تولید کشور که نیازمند حمایت هستند، نگاه حاکمیتی و جامع نداشته باشیم مشکلات حل نخواهد شد و در نهایت سفره معیشتی مردم آسیب خواهد دید. مشکل تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی باید بیش از گذشته مورد توجه تمام بخش‌ها قرار بگیرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار