کد خبر: ۴۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چطور در سال گذشته که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم های سرمایشی استفاده می کردند شاهد مصرف مشترکین فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟

به گزارش برق نیوز، غلامرضا شریعتی با اشاره به اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر مصرف بیش از ۸۵ درصد مشترکین دو برابر الگوی مصرف، بیان کرد: از نظر بنده این نوع توجیهات برای افزایش قیمت برق به هیچ وجه قابل قبول نیست. الگوی مصرف به یک بهانه برای افزایش قیمت برق تبدیل شده است. باید مشخص شود که این الگو بر چه اساسی تعیین شده است.

وی در ادامه اظهار شود: در تابستان سال جاری که روزی ۴ ساعت قطعی برق داشتیم چگونه مردم دو برابر الگوی مصرف از برق استفاده کرده اند؟ چطور در سال گذشته که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌کردند شاهد مصرف فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟ چرا مردم باید با وجود قطعی‌های مکرر برق در تابستان چندین برابر پول برق بپردازند؟

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این توجیهات قابل قبول نیست. به جای اینکه مسئولان صنعت برق از مردم عذرخواهی کنند عذر بدتر از گناه آورده اند. افزایش قیمت قبوض برق زمینه نارضایتی مردم را فراهم کرده و ما در هر کجا که می‌رویم مردم گلایه‌مند هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مجلس در این خصوص به مسئولان صنعت برق هشدار داده اند و ما نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد. لازم است الگوی مصرف متناسب با شرایط هر منطقه بازنگری شود؛ چراکه اکنون دیگر دما در مناطق سردسیری و گرمسیری تفاوت چندانی ندارد و ما در تابستان سال جاری شاهد افزایش دما در تمام مناطق بودیم. باید در روند تعرفه گذاری بر اساس شرایط مناطق بازنگری شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: همه ما به لزوم همکاری برای کاهش مصرف انرژی در کشور معتقد هستیم. اما باید در این زمینه کار کارشناسی دنبال شده و زیرساخت‌های لازم آن نیز فراهم شود. به عنوان مثال در ساختمان سازی‌ها باید به نوعی عمل شود که میزان مصرف انرژی به حداقل برسد. باید با فرهنگ سازی و تعریف صحیح الگوی مصرف و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه انرژی در ساختمان‌ها به این سمت حرکت کرد.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
صحبتهای نماینده محترم کاملا منطقی است بنده در سال گذشته درتهران در دوره گرم سال تماما از کولر روی دور تند استفاده میکردم ولیکن امسال بدون انکه تغییری در سایرمصرف کنندهها ی خانه داشته باشم تمام طول دوره کولر را در دور کند استفاده کردم ولیکن در قبض دوره عنوان شده جز مصرف کنندههای پر مصرف میباشید ومتوسط وقیمت هرکیلو وات معادل بیش از 200 تومان محاسبه شده است چگونه ممکن است ؟ مضافا با حذف قبوض کاغذی صرفا از طرف توزیع بهای دوره وسناسه رداخت وقبض و ارسال میشود وجهت ریز قبض باید از طریق اینترنت به تهران من مراجعه وقبض را مطالعه کرد بنوعی بخشی از هزینه افراد به مخابرات منتقل میشود ومهم اینکه چرا کل قبض با مصارف و..از ابتدا ارسال نمیشود که مجددا نیاز به مراجعه به سایت دیگری باشد ؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار