کد خبر: ۴۷۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص برق و آب آمده و در این زمینه وزیر نیرو دولت قبل برای پاسخگویی احضار شده چرا که وزیر نیرو و دولت سابق را متخلف در امر تولید برق می‌دانیم.

به گزارش برق نیوز، قطعی برق در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره صنایع وارد کرد و مشکلات عدیده‌ای را بر صاحبان مشاغل تحمیل کرد به طوری که بخش عظیمی از صنعت دچار اختلال شد و نمونه بارز آن نیز کاهش حجم تولید سیمان و تاثیر آن بر روند صعودی قیمت این کالا بود.

اما در طول روز‌های گذشته به نظر می‌رسد خاموشی‌ها از تب و تاب افتاده و کمتر قطعی اجباری برق تحمیل می‌شود. با وجود پیش‌بینی‌هایی که برای پاییز امسال به لحاظ کاهش بارندگی شده دوباره این نگرانی مطرح است که آیا بازهم صاحبان صنایع، کشاورزی و حتی خانگی مجبور به تحمل قطع اجباری برق خواهند بود یا خیر؟

در این راستا حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص برق و آب آمده و در این زمینه وزیر نیرو دولت قبل برای پاسخگویی احضار شده چرا که وزیر نیرو و دولت سابق را متخلف در امر تولید برق می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تکلیف قانونی که مطابق با برنامه ششم توسعه برای تولید برق باید انجام می‌گرفت، تمهیدی توسط دولت روحانی اندیشیده نشد، افزود: مشکلات ریشه گرفته از این کمبود برق و قطعی آن در طول ماه‌های گذشته خسارات هنگفتی را در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد کرده و این امر اصلا زیبنده کشور ما نیست که در تامین نیاز‌های اولیه واحد‌های صنعتی با مشکل مواجه باشند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه پرونده مفتوح است و همچنان دنبال می‌شود، گفت: متخلفان شناسایی و به قوه قضائیه جهت برخورد معرفی خواهند شد چرا که این ترک فعل آسیب‌های بسیاری را به واحد‌ها تحمیل کرد و برخی را حتی به تعطیلی و تعدیل نیرو رساند.

 شجاعی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم نیز زمانی که برای دریافت رای اعتماد به مجلس آمد، هم در مجلس هم در کمیسیون اصل ۹۰ یکی از شروط‌ها این بود که در زمینه تولید و تامین برق باید با جدیت عمل کند. هر چند گزارش‌هایی که در حال حاضر برای تامین برق در ماه‌های آینده وجود دارد نگران‌کننده است.

همین‌طور ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه مشکلات برق اواخر خرداد ماه بالا بود و سبب شد تولیدات برخی واحد‌ها شدیدا پایین آید اظهار داشت: در برخی کارخانجات استان قطعی برق سبب شد تا تجهیزات میلیاردی از بین برود.

وی با بیان اینکه اولویت تامین برق برای بخش خانوار بود، افزود: میزان برق اختصاص یافته به حوزه سیمان و فولاد ۱۰ درصد و سایر صنایع ۳۰ درصد بود و این کاملاً واضح بود که با این مقدار کم برق هیچ توجیح اقتصادی برای فعالیت کارخانه وجود نداشت و تنها در حد روشنایی یک واحد تولیدی فعالیت می‌کرد.

فغفوری تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها کاهش میزان بارندگی‌ها امسال نیز وجود دارد، اما نباید این کاهش بارندگی و یا افزایش دما در تابستان بازهم سبب کسری در تامین برق باشد و باید برای رفع این معضل علاوه بر توسعه نیروگاه‌ها مشکلات و ایراداتی که در آن‌ها وجود دارد برطرف شود، اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل کمبود برق ایجاد شده در ماه‌های گذشته این بود که بخش نوسازی وزرات نیرو و توسعه نیرو دولت قبل در زمینه تولید برق کم کاری کرد.

همینطور محسن عباسی، مدیر‌کل شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز با تایید قطعی برق و آسیب به واحد‌ها گفت: در طول ۱۰ روز گذسته قطعی برق چندانی برای واحد‌های تولیدی رخ نداده، اما به ستاد مرکزی اعلام کرده‌ایم که برق شهرک صنعتی نباید حتی برای ساعتی قطع شود و امیدواریم که حداقل در پاییز امسال شاهد قطعی برق و آسیب به بخش تولید نباشیم.

منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
2
9
اشد مجازات براي خيانتكاران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
6
از این که با متخلفان وترک فعل کنندگان در هر سمتی برخورد قاطع در صورت احراز صورت گیرد بسیار عملی پسنذیده ونیکوست اما باید دیدواقعا عوامل موثر در ترک فعل ها چه بوده است ایا در بودجه منابع مورد نیاز جهت انجام پروژههای احداث وتوسعه چه بوده است وایا منابع کافی در اختیار بوده است ؟ میزان ضعف مدیریتی در تحصیل منابع چه میزان بوده است ؟اگر چه واقعا طی سالها واقعا کشور ایران سعی در پیاده سازی مدل علمی مطابق دنیا را داشت که بهیچ وجه سازگار با شرایط متزل داخل کشور نبود چرا که اساسا شیوه اجرایی و کنترلی ونظارتی کشور با مدل انجام شده دنیا متفاوت میباشد ؟ در کشور مدرک گرایی جایگزین تخصص گرایی شده در دنیا تخصص وکار بلد بودن مهم واساس اجرا میباشد
صنعتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
2
6
دست مریزاد.
آقای محرابیان باید شخصی را مسئول پیگیری این پرونده و بعنوان مدعی العموم از وزیر قبلی و تیم ش بابت این ضعف عملکردی شکایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
عزیزمن ،مگر باندهای مافیا در صنعت آب و برق چنین اجازه ای می دهند؟ من امیدوارم با هزینه بیت المال برای دفاع از مجرمین اون وزارتخانه وکیل دادگستری نگیرند
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
1
3
سلام آقای ... آدم پستی بود که وقتی درد پرسنل را میشنوید اونقد ... بود بلاک میکرد.
بهاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
1
1
خدا جای حق نشسته لطفا به تخلفات مدیر عامل .... هم رسیدگی شود سال ۹۸ تمامی مادران وهمسران همکاران رو به حالت توهین آمیز بازداشت نمود وتهدید به اخراج همسران یا فرزندانشان کرد حالا که موقع رسیدگی به تخلفات است خواهشن آقای وزیر رسیدگی فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
2
نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه فایده دارد اگر مشکی را در زمان حل نکنید بعد از آن نتیجه ای ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
1
2
انشالله وزیر نیروی جدید همراهی کنند تا عاملین این بحرانها محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
4
طرز طلب هم در بی کفایتی تولید برق با کم کاری و ناکارآمدی باعث و بانی اول هست.آخه معارف اسلامی چه به یک شرکت مادر تخصصی در صنعت برق!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
2
3
تکبر و خودرایی عاقبتی جز این ندارد. از "الف" "ب" چه چیزی عاید مملکت ایران شد. مدیرانی که به دنبال جور کردن پروژه های الف و ب بودند اکنون کجایند تا پاسخگوی بی برقی و بی آبی و یا کم آبی را باشند. سیستم مدیریتی که حاکم بود نتوانست برای مشکلات اندیشه کنند. اگر هر چیز به سادگی قابل وصول بود چه نیازی به مدیریت؟ مدیران باید مشکلات را چاره و حل کنند و تصمیم بگیرند و در قبال مردم مسئول باشند. نه اینکه در خلوت خود به گونه ای رفتار کنند و در زمان نشستن در پشت میز مدیریتی و حضور در ملا عام کلامی دیگر بگویند. درست است که مشکلات اقتصادی در هر مقوله آن وارد شده اما این نباید پوشش کم کاری و ناکارآمدی سیستم باشد. از ساخت وسازها و سازو کارها هم چیزی نصیب مردم نشد جز مشکلاتی که اکنون گریبانگیر آنند و با توجه به شرایط موجود، در سال آینده به مراتب بیشتر خواهد شد. همه مشکلات برمیگردد به ناکارآمدی سیستم منابع انسانی چه در سطح ارشدیت و چه در سطوح پایینی مدیریتی. حضور فرد دارای تخصص بیربط با مسئولیتهای وزارت نیرو خود دلیل قوی آن است. مدیرعامل نداشتن چند شرکت دلیلی دیگر. جابجایی بازنشستگان در سیستم دلیلی دیگر. ناکارامدی فراخوان برای مدیران عامل دلیلی دیگر. ناتوانی در پیش بینی نیاز برق و آب و نداشتن برنامه جز اصلاح تعرفه دلیل شاخصی دیگر. اگر با الف و ب میشد زبان نوشتاری و گفتاری ایجاد شود و نیاز جامعه را پاسخ دهد برای برق هم میشود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
1
1
اردکانیان و مدیران آبی اش چه ها بر بخش آب کشور کردند!؟ ۱۰۰ موشک هم اینقدر خسارت به آب نمی زد!
همدم
|
France
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
4
حائری بای پاسخگو باشد چون متولی اول برق همایون جان بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
1
5
اردکانیان و مدیرانش وظیفه بهم ریختن اوضاع مملکت را به خوبی برای روحانی و لاریجانی انجام دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
1
2
فعلا که همون مدیران قبلی با همون رویکرد سرکار هستن
با این روند تا 10 سال دیگه هم قطع برق داریم حتی یک پروژه هم استارت زده نشدهمه پروژه های نیروگاهی خوابیدن
تیم وزارت نیرو تا عوض نشه همینه
محرابیان تو این مدت کاری نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
1
به جای اینکه وقتتون را با بردن و آوردن ارکانیان تلف کنید که نتیجه ای نخواهد داشت ،‌ تمرکز را روی نیروگاه سازی کنید که وضعیت برق کشور از این اوضاع نجات پیدا کند. به جای همزدن گذشته به آینده فکر کنید و بسازید به جای اینکه خراب کنید...
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
بزودی مطلب مفصلی در مورد انگیزه ها و پشت پرده های فشارهای برخی نمایندگان و بعضی کمیسیونهای مجلس به وزیر قبلی نیرو ، منتشر خواهد شد...
منتظر خبرهای داغ از برخی باج خواهیهایی که از آنها جلوگیری شد، خواهید شنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
1
بابا جان همگي سركار هستيد اين حاج اقاي خوش تيپ بعدا معلوم خواهد شد كه به دليل اينكه سهمي از دولت قبل نصيبش نشده يا كاري از وزير نيروي قبل خواسته انجام نداده حالا دارد تلافي آن را در مي آورد. همگي سركار هستيم زياد به اين حرفها توجه نكنيد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
3
با سلام
ای کاش وزیر محترم فکری برای روش انتخاب مدیران حراست شرکتها نمایند چون در وضعیت فعلی امکان کنترل و برخورد با فساد بدلیل ورود مدیر حراست به حلقه مدیران و تعارض منافع وجود ندارد و حراست عملا به نیروی قهریه برای سرکوب کارگران تبدیل میشود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار