کد خبر: ۴۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قبوض صادر شده برای اقشار آسیب پذیر جامعه مبلغ بالایی بوده و قطعا اقشار آسیب پذیر از لوازم برقی لاکچری استفاده نکردند که در گروه مشترکان پرمصرف قرار بگیرند. نمی توان با یک نگاه کلی قیمت را بالا برد و علت را نیز مشترکان پرمصرف مطرح کرد. شرکت برق قبل از آنکه به فکر نفع مادی خود باشد و یا کسری منابع خود را جبران کند، باید به فکر مردم باشد.

به گزارش برق نیوز، رحمت الله فیروزی پوربادی بیان کرد: ما شاهد اعتراضات زیادی از سوی مردم به دنبال افزایش نرخ قبوض برق مصرفی بودیم. دولت موظف است به اقشار آسیب پذیر جامعه توجه ویژه ای داشته باشد. قبوض صادر شده برای این قشر از جامعه مبلغ بالایی است و قطعا اقشار آسیب پذیر از لوازم برقی لاکچری استفاده نکردند که در گروه مشترکان پرمصرف قرار بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: نمی توان با یک نگاه کلی قیمت را بالا برد و علت را نیز مشترکان پرمصرف مطرح کرد. شرکت برق قبل از آنکه به فکر نفع مادی خود باشد و یا کسری منابع خود را جبران کند، باید به فکر مردم باشد. قطعی های مکرر برق در فصل تابستان خسارت به زندگی مردم وارد کرده است. اکنون نباید با افزایش قیمت مردم را در فشار زیاد تری قرار داد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت و وزیر نیرو باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند. در قیمت گذاری ها شرایط زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر مسئولان نظام مهندسی و حوزه شهرسازی باید به این موضوع توجه داشته باشند که در ساخت ساختمان باید شرایطی فراهم شود که مصرف انرژی به حداقل برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: چه در بحث سرمایش و چه در بحث گرمایش ساختمان ها باید از سیستم هایی استفاده شود که در راستای بهینه سازی مصرف باشد. لازم است کار کارشناسی در این حوزه دنبال شود و مصرف انرژی را در ساختمان ها کاهش داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار