کد خبر: ۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت که مشکلات عراق از جمله برق به دلیل آمریکا و کارشکنی واشنگتن در برابر حل این بحران است.

به گزارش برق نیوز، عامری که امروز یکشنبه طی کمپین انتخاباتی سخنرانی می‌کرد، گفت که به احترام ماه‌های حرام ائتلاف متبوع او تصمیم گرفته است که همایش‌ها و جشنواره‌های ویژه کمپین انتخاباتی را برگزار نکند.

وی با بیان اینکه «اهمیت این انتخابات کمتر از درگیری‌های نظامی نیست»، اظهار داشت که «آنچه را دشمنان در میادین نبرد از تحقق آن عاجز بودند، قصد دارند در این انتخابات محقق کنند.»

عامری انتخابات را نبردی دانست که نیاز به تلاش مستمر از سوی همه دانست و گفت که انتخاب نامزد باید بر اساس میزان مسئولیت پذیری رأی دهنده باشد. وی گفت که مسئولیت ما انتخاب آگاه است و این همان چیزی است که مرجعیت دینی عراق بر آن تأکید داشته است.

وی با بیان اینکه ائتلاف الفتح به دفاع از امنیت و حاکمیت عراق مباهات می‌کند، اظهار داشت که مرجعیت دینی در عراق به صورت واضح درباره انتخاب عناصر فاسدی که به اصول ثابت مردم عراق اعتقادی ندارد، هشدار داده است.

رئیس ائتلاف الفتح عراق به بیانیه اخیر مرجعیت عالی قدر شیعیان در عراق اشاره کرد و گفت که مرجعیت دینی نقشه راه واضحی را برای مرحله آتی ترسیم کرد و این ائتلاف در راستای تحقق اهدافی که مرجعیت دینی در بیانیه اخیر بر آن‌ها تمرکز کرده، قدم برخواهد داشت.

آیت الله سید علی سیستانی پنجشنبه هفته گذشته در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق خواستار مشارکت گسترده مردم این کشور در این انتخابات شد. این انتخابات ۸ روز دیگر برگزار خواهد شد.

هادی العامری همچنین خاطرنشان کرد که ائتلاف الفتح به عملیات ریشه کن کردن تروریسم تا نابودی کامل همه هسته‌های آن در عراق ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه بدون بازگرداندن هیبت دولت نمی‌توان دولت تشکیل داد یا به شهروندان خدمات رسانی کرد، تأکید کرد که ائتلاف الفتح گزینه‌ای جز حمایت و حفاظت از الحشد الشعبی ندارد و به همان مقدار به این نیرو‌ها ایمان دارد به توانایی‌های ارتش نیز باور دارد.

این شخصیت عراقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌خواهند عراق ارتش قوی داشته باشد، اظهار داشت که علت مشکل و بحران برق در این کشور آمریکا است و ائتلاف متبوع او اجازه بازگشت فرقه گرایی را نخواهد داد.

وی ادامه داد: «آمریکایی‌ها مانع از این شدند که عراق برای حل بحران برق خود به سمت آلمان حرکت کند.»

رئیس ائتلاف الفتح عراق همچنین گفت که پیروزی بر تروریست‌های داعش به لطف فتوای مبارک مرجعیت دینی عراق و استقبال مردم محقق شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار