کد خبر: ۴۷۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: متاسفانه توانیر در خصوص بررسی شرایط هواشناسی و نحوه قرار گرفتن اقلیم مناطق اقدامی نکرده و براساس تقسیم بندی اولیه صورت گرفته تعرفه‌های خود را مشخص می‌کند.

به گزارش برق نیوز، نوربخش داداشی گفت: هیچ درخواستی مبنی بر بررسی وضعیت دمای هوا در روز‌های تابستان از سوی شرکت توانیر از اداره کل هواشناسی استان گلستان نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: به این منظور باید شرکت توانیر با پژوهشگاه هواشناسی قراردادی منعقد می‌کرد و شرکت گاز قرارداد در این زمینه دارد و به این شرکت اقلیم و تغییر مناطق را اعلام می‌کنیم و قبوض گاز براساس آن در نظر گرفته می‌شود.

داداشی گفت: ولی متاسفانه توانیر در خصوص بررسی شرایط هواشناسی و نحوه قرار گرفتن اقلیم مناطق اقدامی نکرده است و براساس تقسیم بندی اولیه صورت گرفته تعرفه‌های خود را مشخص می‌کند..

وی افزود: هیچ مکاتبه‌ای در خصوص بررسی وضعیت هواشناسی در استان گلستان صادر نشده است و تنها یکی از نمایندگان استان گلستان پیگیر این مسئله در استان گلستان بود.

این مقام مسئول ابراز داشت: افزایش دمای قابل ملاحظه‌ای در استان گلستان داشتیم به طوری که دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را در گنبدکاووس تجربه کردیم و بیش از ۳۰ روز در استان گلستان دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

داداشی تاکید کرد: در یک سال زراعی گذشته شاهد کاهش ۳۸ درصد بارندگی در استان گلستان بودیم و میزان بارندگی‌های موثر در استان گلستان در طول یک سال زراعی کمتر از ۲۰ روز بود.

وی افزود: همچنین در کنار این مسائل استان گلستان با میزان افزایش تبخیر نیز رو به رو بوده و این مسائل باعث خیزش گرد و خاک در استان گلستان شد که این خیزش گرد و خاک در استان گلستان قابل ملاحظه بوده است.

گفتنی است، معاون توانیر در سفر به استان گلستان در خصوص قبوض برق نامتعارف گلستان و شرایط آب و هوایی استان این قول را داده بود که وضعیت هواشناسی استان گلستان بررسی و در صورتی که استان در وضعیت تعرفه‌های گرمسیری قرار داشت توانیر قبوض برق را اصلاح کند.

منبع: گلستان ما

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار