کد خبر: ۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بی توجهی دولت های یازدهم و دوازدهم به تولید برق از منابع تجدیدپذیر انتقاد کرد.

به گزارش برق نیوز، محمدرضا پورابراهیمی بعد از نشست وزیر نیرو با این کمیسیون در جمع خبرنگاران و اظهار کرد: امروز نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با اعضای تشکل‌ها و سندیکا‌های بخش خصوصی صنعت انرژی تجدیدپذیر برگزار شد.

پور ابراهیمی افزود: در این جلسه یک آسیب از دولت یازدهم و دوازدهم در عدم توجه جدی به این صنعت و اقداماتی که باید در این بخش‌ها انجام می‌شد مرور شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: گزارشی که در کمیسیون قرائت شد بیانگر این است که در برنامه ششم توسعه مقرر بود ۵ هزار مگاوات تولید برق از محل منابع تجدیدپذیر داشته باشیم، اما بعد از بررسی مشخص شد میزان برقی که وارد شبکه شده یعنی دولت قبل فقط به یک دهم تعهدات خود عمل کرده است.

پور ابراهیمی افزود: در این جلسه با وزیر نیرو تعهد کردیم و ایشان تعهد کردند که ظرف ۴ سال آینده به معادل دو برابر تعهدات برنامه ششم توسعه (تولید ۵ هزار مگاوات برق از منابع تجدید پذیر) یعنی ۱۰ هزار مگاوات برق برسیم.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه این عدد رقم قابل توجهی در بخش انرژی است افزود: در این بخش نیازمند این هستیم که تصمیماتی را در حوزه اقتصاد انرژی و نحوه محاسبات در آن بخش داشته باشیم. مقرر شده در حوزه اجرایی شدن این تصمیمات مدل‌های مرتبط با بخش اقتصاد انرژی هم به صورت یک کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی، وزارت نیرو و نمایندگان بخش‌های خصوصی عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: در حوزه تصمیمات مرتبط با ساماندهی نیروگاه‌های موجود که ظرفیت تولید آن‌ها بسیار پایین است و بعضی از آن‌ها ظرفیت ۲۰ یا ۳۰ درصد کار می‌کنند، مقرر شد در این حوزه تصمیمات جدی گرفته شود تا از بخش بیشتری از ظرفیت این نیروگاه‌ها استفاده شود.

پور ابراهیمی افزود: با برنامه‌هایی که هم اکنون در دست وزارت نیرو است در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در صنعت برق خواهیم بود که هم به مردم کمک شود و هم به صنعت برق در کشور کمک شایانی بشود.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
1
3
پس شما توی مجلس چکاره بودید؟ نمایندگان مجلس بهتره بجای دخالت توی انتصابات بیشتر روی قوانین و اجرای آن توسط دولت متمرکز بشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
4
3
وزارت نیرو و کارشناسان برق باید جلوی پوپولیسم انرژیهای تجدید پذیر بایستتد

برق مزخرف و گران و بدردنخور انرژیهای نو هیچ درد از مردم دوا نمیکنه بلکه پول جیب انها را هم خالی میکنه
ناشناس
|
France
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
1
2
عجب دولت سیزدهم که متوقفش کرد روش میشه این حرفا رو میزنه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
افسوس و صد افسوس از سیاسی شدن‌وزارتخانه تخصصی برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار