کد خبر: ۴۷۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار (فولاد جهان آرا اروند) به عنوان اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS استان در زمینه تامین برق مشترکان وارد مدار شد.

وارد مدار شدن پست و خط 400 کیلوولت GIS جهان آرا در خوزستان

به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام شده و توافق بین این شرکت و شرکت فولاد جهان آرا اروند، پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهید آبکار که به صورت GIS طراحی و احداث شده است، وارد مدار شد.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن این پست، افزود: پست شهید آبکار اولین پست GIS از نوع ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت در زمینه تامین برق مشترکین در خوزستان است که ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و خط ۴۰۰ کیلو ولت آن نیز، ۶.۵ کیلومتر مدار طول دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هدف از احداث این پست را تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند اعلام کرده که در مراحل آماده سازی پیش از تولید است.

دشت بزرگ تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری احداث پست بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و هزینه احداث خط ۱۸ میلیارد تومان بوده و در مجموع بیش از ۷۱۸ میلیارد تومان برای راه اندازی این پست و خط هزینه شده که توسط فولاد جهان آرا تامین شده است.

وی با اشاره به رتبه دوم برق منطقه‌ای خوزستان در پیک مصرف بار بعد از تهران، گفت: برق منطقه‌ای خوزستان دومین مصرف کننده بزرگ برق کشور با بار بیش از ۸۵۰۰ مگاوات و نیاز مصرف ۹۹۰۰ مگاوات در کشور است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد: این شرکت با هر مجموعه‌ای که بنا داشته باشد اقدام به تولید و اشتغالزایی کند همکاری لازم را به عمل خواهد آورد و برق مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

وارد مدار شدن پست و خط 400 کیلوولت GIS جهان آرا در خوزستان

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار