کد خبر: ۴۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از اجرای پروژه‌ای در پایداری برق شهر همدان خبر داد و گفت: کارهای اولیه پست ۳۰ کیلووات سردار همدانی انجام و مقدمات کار در حال اجراست.

به گزارش برق نیوز، فرهاد شبیهی عصر امروز در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در استان قریب به یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات بوده که یک‌هزار مگاوات متعلق به نیروگاه شهید مفتح است اظهار کرد: با تامین ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی همدان جزو استان‌های پیشرو شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ مگاوات در حوزه CHP و ... تولید برق در استان انجام می‌شود گفت: پیک بار مصرف برق در استان ۹۳۰ مگاوات است که خوشبختانه با حمایت و همراهی استاندار ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی در استان وجود دارد افزود: در چند سال گذشته استان همدان در حوزه شاخص مصرف در حوزه کشاورزی نسبت به سایر شاخص‌ها ارجح بود؛ با حمایت‌های صورت گرفته آن را به ۳۲ درصد در حوزه صنعت رساندیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدای جهش تولید خصوصا در حوزه فروسیلیس در استان همدان هستیم که موجب فعالیت صنایع منطقه خواهد شد گفت: ضریب نفوذ برق در شهر‌ها صد درصد و در روستا‌ها بیش از ۹۹ درصد است و مشکلی به لحاظ انتقال، توزیع و حتی تولید نداریم.

شبیهی بیان کرد: نسبت پیک به ظرفیت قریب به ۴۰ درصد مصرف است یعنی در استان همدان ۶۰ درصد از سقف می‌توانیم زیرساخت تولید و انتقال و توزیع را برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی آماده کنیم که در حوزه خود شاخص مهمی است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در استان در حال اجرا است عنوان کرد: دو نقطه گلوگاه در خصوص تامین برق است که یکی پایداری برق شهر همدان بوده که کار‌های اولیه پست ۳۰ کیلووات سردار همدانی انجام و مقدمات کار در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه به موازات آن یک پست سیار ۳۰ کیلووت در شهر همدان در حال احداث است تا بار پایدار شهر همدان را تامین کند گفت: موضوع دوم نیروگاه ملایر است که نقاط کلیدی و گلوگاه ما به شمار می‌آید، چون در شهر صنعتی امام رضا (ع) قطب فروسیلیس هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان اولین استانی است که با لحاظ توسعه و رشد در حوزه فروسیلیس در کشور فعالیت می‌کند و حجم سرمایه‌گذار در این استان بسیار بالاست خاطرنشان کرد: همدان به لحاظ بازگردانی اولین استان کشور به شمار می‌آید.

شبیهی در پایان سخنانش بیان کرد: همدان به لحاظ ۸۰ درصد ظرفیت صرفه جویی آب در تولید برق، اولین استان کشور به شمار می‌آید.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار