کد خبر: ۴۸۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۶ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰
مانور آموزشی- تمرینی مقابله با زلزله صنعت آب و برق منطقه مرکزی- شمال کشور با هدف ارتقای سطح آمادگی، ایجاد مهارت و اعتماد به نفس در همکاران و شناسایی کمبودها و نقاط ضعف در مقابله با حوادث احتمالی با هماهنگی وزارت نیرو به اجرا درآمد.

به گزارش برق نیوز، داود نجفیان رئیس ستاد مدیریت شرایط اضطرار صنعت آب و برق در تشریح برگزاری مانور مقابله با زلزله که صبح امروز در کرج برگزار شد، اظهار کرد: به منظور کسب آمادگی‌های لازم برای حفاظت از زیرساخت‌های آب و برق در شرایط احتمالی بروز زمین لرزه و با هدف استمرار خدمات‌رسانی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های صنعت آب و برق در راستای مدیریت بحران در مقابله با حوادث احتمالی، ارزیابی توانمندی عملیاتی عوامل شرکت کننده در رزمایش، شناسائی تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط ضعف و قوت صنعت آب و برق استان با موفقیت به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده از سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان البرز امور مربوط به راهبری حادثه انجام پذیرفت، افزود: پس از اطلاع‌رسانی به ستاد فرماندهی و تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت شرایط اضطرار از جمله کمیته برنامه ریزی، پشتیبانی، امنیت، ایمنی، عملیات و اطلاع‌رسانی تشکیل و گزارش‎های مدنظر بلافاصله با اعلام فراخوان ستاد مدیریت اضطرار با حضور مدیران عامل برق، آبفا، آب منطقه‌ای، نیروگاه منتظرقائم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تشکیل و تیم‌های ارزیاب به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

نجفیان خاطرنشان کرد: بر اساس فرضیه‌های مانور زلزله، در شهرستان‌های کرج، آسارا، طالقان، ساوجبلاغ با آسیب دیدن زیرساخت‎های آب و برق نقاط یاد شده، روند خدمت‌رسانی به مشترکان با اختلال مواجه شد.

رئیس ستاد مدیریت شرایط اضطرار صنعت آب و برق ادامه داد: با اطلاع‌رسانی زلزله فرضی به استانداری، فرمانداری و سایر سازمان‎های مرتبط و تقسیم کار، فعالیت گروه‌های عملیاتی برای بهسازی شبکه‌های آسیب دیده آغاز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه علاوه بر فرمانداران شهرستان‌های زلزله زده، مرکز درمانی و اورژانس، اتفاقات برق، سازمان آتش نشانی، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، استانداری، سازمان هلال احمر، ۱۷ گروه از استان‌های تهران، قم، قزوین، مرکزی، همدان، مازندران به‌عنوان استان‌های معین در مانور مقابله با زلزله مشارکت داشتند افزود: در نهایت با همراهی تعداد ۴۵۹ نفر نیروی عملیاتی و ۵۵ اکیپ معین و یاری جو تعداد ۱۷۷ دستگاه انواع خودرو و تجهیزات لازم، شبکه‌های آسیب دیده بهسازی شد.

بر اساس این گزارش، تامین امنیت و حفاظت از تاسیسات آسیب دیده فرضی، حفظ امنیت کارکنان حاضر در مانور از اقدامات مهم کمیته امنیت بود که با حضور گروه‌ها و تیم‌های حفاظتی مربوطه و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، پایان عملیات اعلام و جمع‌بندی نهایی توسط دبیر شورای هماهنگی مدیران بحران صنعت آب و برق انجام شد.

مانور مقابله با زلزله در صنعت آب و برق منطقه مرکزی- شمال کشور

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
انشالله این مانورهای نیز تقویت سطح امادگی را در بر داشته باشد وبگونه ای نباشد که مانند مانورهای پدافند سایبری لیکن براحتی سیستم ها قابل نفوذ باشند مانند حادثه اخیر در شرکت پالایش وپخش که موجب خروج جایگاههای سوخت شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار