کد خبر: ۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: رویکرد انحصاری فضای رقابتی برای تولید ارزان‌تر و بهینه‌تر برق را از بین برده و تولید گسترده برق را محدود به یک‌ سری شرکت‌های خاص کرده است. در چنین فضای غیررقابتی هم تولیدکنندگان برق در بخش خصوصی مایل با همکاری با وزارت نیرو نیستند.

به گزارش برق نیوز، فاطمه محمدبیگی در نشست بین مجمع نمایندگان استان با مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب‌وفاضلاب و توزیع نیروی برق که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه قرارداد‌های احداث نیروگاه بر پایه ارز منعقد بسته می‌شود، امروز با انحصار و رانت در حوزه تولید برق روبه‌رو هستیم که جلوی فعالیت شرکت‌های خصوصی در این حوزه را گرفته است.

وی اضافه کرد: متأسفانه همین رویکرد انحصاری فضای رقابتی برای تولید ارزان‌تر و بهینه‌تر برق را از بین برده و تولید گسترده برق را محدود به یک سری شرکت‌های خاص کرده است. در چنین فضای غیررقابتی هم تولیدکنندگان برق در بخش خصوصی مایل با همکاری با وزارت نیرو نیستند.

محمدبیگی با انتقاد از انفعال مجموعه دستگاه‌های وزارت نیرو در دولت‌های گذشته ادامه داد: وقتی برآیند کار این وزارت‌خانه در دهه گذشته را رصد می‌کنیم، به نظر می‌رسد خبری از آینده‌نگری در این مجموعه نبوده و نوعی روزمرگی بر این وزارت‌خانه حکمفرما بوده که امیدواریم در دولت انقلابی سیزدهم این فضای رخوت‌آلوده تغییر کند.

وی یادآور شد: البته صندوق توسعه ملی هم در سالیان اخیر وام‌های کمی به طرح‌های توسعه نیروگاهی داده و بانک‌ها هم در این زمینه کمکی به نیروگاه‌های بخش خصوصی نکردند.

عملکرد شرکت توزیع نیروی برق در توسعه شبکه روستایی بسیار ضعیف است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تأمین آب و برق را جزو ریشه‌ای‌ترین مشکلات استان قزوین دانست و گفت: امروز به هر شهر یا روستایی سر می‌زنیم، مردم مشکلات بزرگی در حوزه آب، فاضلاب و برق دارند و خیلی از روستا‌ها و شهر‌های ما هنوز یک شبکه آب‌رسانی استاندارد ندارند.

محمدبیگی افزود: متأسفانه عملکرد شرکت توزیع نیروی برق در توسعه شبکه برق روستا‌ها بسیار ضعیف است و مردم در کنار آب همیشه از تأخیر این شرکت در نصب کنتور گلایه دارند.

وی همچنین با ضعیف توصیف کردن کارنامه استان در حوزه توسعه منابع آبی پایدار ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد عدالت در توزیع آب و برق باید احداث سد‌های بهگانه‌رود و بورمانک را هر چه زودتر آغاز کنیم تا رینگ تأمین آب در استان قزوین کامل شود و شاهد تأمین آب آشامیدنی و زراعی به صورت عادلانه برای همه نقاط دور و نزدیک استان باشیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار