کد خبر: ۴۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت : چنانچه در زمستان امسال بامحدودیت مصرف گاز در نیروگاه های برق روبرو شویم، این مساله می تواند سبب کمبود تولید برق به دلیل کاهش فشار گاز و محدودیت های احتمالی آن در زمستان شود.

کمبود برق زمستان امسال در انتظار ماست

به گزارش برق نیوز، کیومرث زمانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان بیش از۱۲۰ مصوبه در راستای هماهنگی و پیگیری مشکلات صنعت برق اخذ و عبور از پیک بار ۱۴۰۰ همچنین مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود تولید برق داشته که اجرایی نمودن همین مصوبات و همکاری مجموعه صنعت برق، باعث عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان شد.

وی افزود: از جمله این مصوبات می‌توان به الزام نیروگاه‌های مشترکان به تولید و تزریق برق مازاد خود به شبکه سراسری به میزان ۹۰۰ مگاوات، جلب همکاری مشترکان صنعتی بخصوص صنایع فلزی و سیمانی و محدود نمودن آن‌ها در ساعات پیک بار برای کاهش یا صفر نمودن خاموشی خانگی، پیگیری منظم شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز و تعامل با رسانه‌ها و مردم برای کاهش مصرف برق، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در شبکه تحت پوشش ما تنها ۱۰ درصد نسبت به متوسط مناطق دیگر کشور محدودیت و خاموشی برنامه ریزی شده شهری اعمال شد که با اجرایی نمودن مصوبات شورای پایایی، این محدودیت‌ها نیز در خوزستان به صفر رسید و این حاصل کار شبانه روزی اعضای شورای پایایی منطقه‌ای استان و پایش لحظه‌ای شبکه بود.

زمان افزود: با توجه به این موضوع از هم اکنون برنامه لازم برای گذر از زمستان ۱۴۰۰ انجام و مقرر شده است طی برگزاری نشست‌های منظم شورای پایایی مساله استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم و میزان تاب آوری آن‌ها در کار با این سوخت‌ها بررسی و آسیب شناسی شده و باید راهکار مناسب برای برون رفت از موضوع توسط متولیان امر تولید برق اندیشیده شود.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور تصریح کرد: همکاری مشترکان بزرگ صنعتی که مصرف انرژی بالایی دارند نیز می‌بایست در زمستان جلب تا با کاهش مصرف همراهی لازم را برای گذر از این فصل سرد داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با تقدیر و تشکر از کلیه مدیران و کارکنان شرکت‌های تحت پوشش صنعت برق جنوب غرب کشور، گفت: کلیه بازیگران صنعت برق باید با همدلی و همکاری مشکلات را حل و فصل کنند تا زمستان پیش رو مانند تابستانی که گذشت برق پایداری برای مشترکان تامین شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزارو ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع می‌باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار