کد خبر: ۴۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰
وزیر نیرو برای بررسی روند پیشرفت‌ سندهای امضا شده همکاری‌های دوجانبه با وزیر امورخارجه تاجیکستان دیدار و دو طرف در زمینه افزایش مبادلات اقتصادی بر اساس تاکید رؤسای جمهور دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

تاکید بر توسعه صدور خدمات فنی، مهندسی و افزایش مبادلات اقتصادی با تاجیکستان

به گزارش برق نیوز، علی‌اکبر محرابیان عصر روز چهارشنبه پس از دیدار با "سراج‌الدین مهرالدین" وزیر امورخارجه تاجیکستان که در حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نیرو به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های بین ایران و تاجیکستان فعالیت و مسائل اقتصادی بین دو کشور را پیگیری و بررسی می‌کند، اظهار کرد: در پی سفر ماه گذشته رئیس جمهور به کشور تاجیکستان و برگزاری اجلاس شانگ‌های در شهر دوشنبه و همچنین اجلاس مشترکی که با این کشور داشتیم، این جلسه برای بررسی پیشرفت سند‌های امضا شده در اجلاس دوشنبه با وزیر امورخارجه تاجیکستان برگزار شد.

وی با اشاره به روابط فعال دو کشور اضافه کرد: در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی با تاجیکستان همکاری‌های خوبی داریم و طبق این جلسه مقرر شد این همکاری‌ها توسعه یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سوابق بسیار خوبی بین ایران و تاجیکستان در زمینه احداث نیروگاه برق‌آبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیروگاه سنگ‌توده ۲ توسط ایران در کشور تاجیکستان اجرا شده و در حال حاضر هم کشور تاجیکستان با توجه به وجود منابع غنی آب رودخانه‌های جاری و خروشان در این کشور کوهستانی، برنامه‌های جدی برای توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی دارد که در این خصوص توافقاتی در زمینه فعالیت بیشتر شرکت‌های ایرانی در آن کشور صورت گرفته است.

محرابیان با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دو کشور نیز یادآور شد: در دیدار قرار بر افزایش مبادلات بر اساس تاکید رؤسای جمهور دو کشور شد که امیدواریم با رویکرد کنونی ایران و تاجیکستان در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی، شاهد افزایش سطح روابط باشیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار