کد خبر: ۴۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۹ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: ۸۶ درصد مشترکان در تابستان زیر الگو، مصرف داشته‌اند.

به گزارش برق نیوز، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در کارگاه آشنایی نحوه محاسبه قبوض برق، اظهار کرد: کشور از نظر تعرفه‌ای به پنج بخش تقسیم می‌شود که چهار بخش آن گرمسیری است و یک منطقه عادی است، اما طیف وسیعی از این مشترکان ما در مناطق عادی مستقر هستند.

یاقوتی خاطرنشان کرد: مشترکان هم به دو دسته تقسیم می‌شوند شامل مشترکانی با مصرف تا سقف الگو و مشترکانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند، هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق گرمسیر یک الگو ۳ هزار کیلووات ساعت است و در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است، افزود: اگر مشترکانی تا سقف الگو مصرف کنند تعرفه برق آن‌ها ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کنند، تعرفه برق آن‌ها مجموعا ۲۳ درصد افزایش داشته است.

یاقوتی تصریح کرد: اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته اند، امسال در سه ماه تیر و مرداد و شهریور، مابه التفاوت بیش از دو برابر الگوی مصرف آن‌ها با نرخ ۸۲۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

وی در عین حال اظهار کرد: سهم قبوض تا مصرف ۱۰۰ کیلووات ساعت ۲۱ درصد، در پله دوم ۳۵ درصد و در پله سوم ۲۹ درصد و پله چهارم ۱۰ درصد، پله پنجم ۳ درصد و پله ششم یک درصد و و پله هفتم یک درصد بوده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار