کد خبر: ۴۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۸ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده، توان خود را به کار گرفته‌ایم تا ۲۱ واحد جدید نیروگاهی را به مدار بیاوریم. البته زمان دقیقی برای وارد مدار کردن این واحد‌ها برنامه‌ریزی شده و مدیران صنعت برق طی جلسات هفتگی در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

به گزارش برق نیوز، علی‌اکبر محرابیان شامگاه سه‌شنبه در نشست با اعضای کمیسیون انرژی که در حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار شد، با بیان اینکه در رابطه با برق که مهم‌ترین دغدغه کمیسیون انرژی است، طبق برنامه حرکت می‌کنیم، گفت: طبق برنامه ارائه شده به مجلس، وزارت نیرو به ظرفیت نیروگاه‌ها ۳۰ هزار مگاوات اضافه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای پیک تابستان ۱۴۰۱، توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم ۲۱ واحد جدید را به مدار بیاوریم؛ البته زمان دقیقی برای وارد مدار کردن این واحد‌ها برنامه‌ریزی شده و مدیران صنعت برق طی جلسات هفتگی در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

به گفته وزیر نیرو، برنامه‌ریزی لازم برای پیگیری پروژ‌ه‌های در حال احداث انجام شده و به صورت هفتگی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ۱۰ هزار مگاوات برای صنعت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بیش از چهار صنعت کار خود را در زمینه احداث نیروگاه آغاز کردند. قراردادی که با این صنایع منعقد شده قراردادی دو سر سود است و به صنایع گفته شده اگر نتوانند در مدت مشخص شده نیروگاه را تحویل دهند برق به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

محرابیان گفت: در حوزه اجرای تعهد برق تجدیدپذیر، بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید کار خود را آغاز کرده‌ایم و از مجلس درخواست اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص برای این موضوع را داریم.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم ۵ هزار مگاوات برای تابستان ۱۴۰۱ آماده کنیم، تصریح کرد: تمرکز وزارت نیرو برای سال آینده بیشتر در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف برق خواهد بود؛ در این راستا باید تدابیری را اتخاذ کرد تا به مصارف بالاتر از الگو یارانه اختصاص پیدا نکند.

به‌گفته محرابیان، الگویی که دنبال می‌کنیم این است که در هر شهرستان میانگین مصرف در پنج سال گذشته معیار باشد و بر اساس آن بتوانیم الگویی منصفانه برای مصرف تعیین کنیم.

وزیر نیرو در پایان از از نمایندگان مجلس خواست تا وزارت نیرو را در این زمینه همراهی کنند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
یعنی چه :
"وی با بیان اینکه توانسته‌ایم ۵ هزار مگاوات برای تابستان ۱۴۰۱ آماده کنیم، ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
1
خیلی تعطیله بنده خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
ایشان درابتدا وزارت خودشان گفتند برنامه شان 40000 هزار مگاوات در طی 4 سال است و در طی 2 ماه اخیر به 30000 هزار مگاوات کاهش یافته است. این نشان می دهد ایشان در حال آشنا شدن با واقعیتها هستند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار