کد خبر: ۴۸۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰
وزیر نیرو عصر پنجشنبه، سیزدهم‌آبان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان از نیروگاه شهید باکری این شهر بازدید کرد.

به گزارش برق نیوز، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید خود از نیروگاه شهید باکری سمنان گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های جدید حرارتی و تبدیل واحد‌های سیکل ساده به سیکل‌ترکیبی، ۱۰ هزار مگاوات با سرمایه‌گذاری صنایع در بخش تولید برق و ۱۰ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این برنامه تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صنایع منعقد شده است که این امر با حمایت وزارتخانه‌های نیرو و صمت عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: توسعه صنعت نیروگاهی برای افزایش تولید و مدیریت مصرف، دو راهبرد وزارت نیرو برای رفع مشکل خاموشی برق و تامین نیاز کشور است.

احداث بلوک سیکل‌ترکیبی جدید در نیروگاه شهید باکری
اوژن مکری نیز در جریان بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید باکری به برنامه‌ریزی این مجموعه برای احداث بلوک سیکل‌ترکیبی دوم این نیروگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این نیروگاه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی است که برنامه احداث دو واحد گازی جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه درصدد احداث توربین‌های گازی نسل جدید در بلوک دوم نیروگاه هستیم، افزود: زیرساخت‌های مربوطه برای راه‌اندازی این واحد‌ها انجام شده و در صورت تحویل به موقع تجهیزات اصلی همچون توربین، ژنراتور و ترانس امیدواریم این دو واحد را برای پیک تابستان سال آینده وارد مدار کنیم.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان - دامغان واقع شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
سلام و درود...قدرت منصوبه نیروگاهی کاملا برای مصرف کشور کافی است...بشزط آنکه استانداردهای نگهداری و بهره برداری از آنها رعایت شود...وگرنه اگر ده..بیست هزار مگاوات هم معجزه بشه به تولید اضافه شه بازم همین آش و کاسه س...و باز فرسوده خواهند شد..تازه کو پول ساخت...؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار