کد خبر: ۴۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه صنعت برق برای هدایت تقاضای بالای ۱ مگاوات به بورس گفت: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از ۲ درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی درباره مسئله معاملات بازار برق خارج از بازار عمده فروشی و در بورس بیان کرد: توسعه بورس برق منتهی به این می‌شود که سرعت نقدشوندگی مطالبات واحد‌های نیروگاهی تا حد قابل توجهی ارتقا یابد به همین جهت توسعه بورس و قرارداد جز اهداف اصلی صنعت برق قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این مسئله که در بورس، خریدار و فروشنده برق ارتباط می‌گیرند و نقش دولت در این زمنیه کم‌رنگ خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه به توجه به مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته، صنایع با مصرف برق بالای ۵ مگاوات مصرف در فاز اول طرح مکلف شدند، از بورس نیاز خود را تامین کنند.

*حجم معاملات برق در بورس ۵ برابر شد

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از ۲ درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای ۱۰ درصد رسیده و معاملات بورس ۵ برابر شده است.

رجبی مشهدی در بیان برنامه صنعت برق برای فاز‌های بعدی توسعه بورس گفت: بنا داریم در فاز دوم مصارف بیشتر از ۱ مگاوات را به سمت بورس هدایت کنیم و این مسئله به محض آماده شدن زیرساخت‌ها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در تشریح تمهیدات لازم برای مشتریان برق در جهت برنامه‌ریزی برای خرید برق گفت: خوشبختانه به توجه به اقدامات شرکت توانیر، شرکت‌های توزیع برق توانسته‌اند بخشی از نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با توسعه بورس سرعت نقدشوندگی معاملات مالی در حوزه خرید و فروش برق افزایش یابد و نقش دولت در این مسئله به حداقل برسد.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
لطفا برق نیوز نرخ برق در بورس را اعلام کنند تا قیمت فروش برق بر همگان روشن شود و توانیر هم قیمت برق خود را بداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
1
در تاریخ ۲۸ شهریور نرخ برق در بورس
" جلسه معاملاتی دیروز در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران ۵۶۴ هزار و ۹۰۰ قرارداد معادل ۳۹۰ میلیون و ۶۷۶ هزار کیلووات ساعت به ارزش۲۳۳ میلیاردو ۲۰۸ میلیون ریال"
این یعنی کیلوواتی ۵۹۶ ریال. چرا قبض مردم در همان بازه زمانی افزایش یافته و به مردم گرانفروشی میشود؟ الگوی مصرف چیست؟ پلکانی چیست؟ بورس برق را پلکانی خریده است. قطعا با مبنای همین طرف قرارداد بورس هزینه را پرداخت کرده. پاسخگوی این معمای الگوی مصرف کیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
1
با سرکوب نرخ توسط توانیر و برق حرارتی و سودجویی کوتاه مدت صرفا برای سال آینده آبرویتان خواهد رفت!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار