کد خبر: ۴۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
یک مزرعه خورشیدی شناور که مساحت آن معادل حدود ۷۰ زمین فوتبال است، تولید برق را در تایلند آغاز کرد.

به گزارش برق نیوز، سازمان تولید برق دولتی تایلند اعلام کرد این مزرعه خورشیدی در محدوده سیریندهورن در حدود ۶۶۰ کیلومتری شرق شهر بانکوک، پایتخت تایلند قرار دارد و بزرگترین سیستم هیبریدی خورشیدی شناور-آبی جهان است که دو روش تولید برق را ترکیب کرده است. ۱۴۵ هزار پنل خورشیدی در روز نیرو تولید کرده و سه توربین در شب از جریان آب نیرو تولید می‌کنند.

این مزرعه خورشیدی ۳۴ میلیون دلاری در ۳۱ اکتبر به شبکه نیروی تایلند متصل شد و نخستین پروژه از ۱۶ پروژه برنامه ریزی شده در محدوده سیریندهورن است که جمعا ۲.۷ گیگاوات نیرو تولید می‌کنند. این پروژه‌ها در راستای حرکت تایلند به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور کاهش اتکا به گاز طبیعی دنبال می‌شوند. در حال حاضر گاز طبیعی بزرگترین منبع تولید برق در این کشور است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نخست وزیر تایلند در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که ماه میلادی جاری برگزار شد، اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۵۰ به سطح کربن خنثی خواهد رسید. تایلند برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و رساندن آن‌ها به صفر تا سال ۲۰۶۵ هدف گذاری کرده است. گاز طبیعی منبع تولید حدود دو سوم از برق تایلند در سال گذشته بود در حالی که سهم برق آبی، خورشیدی و بادی کمتر از ۱۰ درصد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار