کد خبر: ۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
کنجکاوی کودکان نسبت به وسایل برقی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند، بدون شک جبران ناپذیر است. به همین دلیل باید اقدام به پیشگیری از برق گرفتگی کودک نمایید.

به گزارش برق نیوز، کودکان ماهیت کنجکاوی دارند و خطر برق را نمی‌دانند. باید به آن‌ها موارد و اصول پایه‌ای در مورد قدرت برق را یاد بدهیم و به آن‌ها بفهمانیم که ممکن است دچار شوکِ برق گرفتگی شوند و در نتیجه این اطلاعات کمک می‌کند تا آن‌ها از سلامت خودشان مراقبت کنند. همچنین راهکار‌های اصولی زیر باعث می‌شود که در این زمینه بهتر از خودشان مراقبت کنند.

برق امکان ایجاد سوختگی، شوک و یا حتی مرگ را دارد. لوازم برقی و سیم‌ها خطرناک هستند و شما باید اصول حفاظتی و مراقبتی را در آن‌ها رعایت کنید. جریان برق به راحتی از طریق آب عبور می‌کند و ممکن است به بدن برسد، زیرا بدن ۷۰ درصد از آب تشکیل شده است. راهکار‌هایی ایمنی برای کودکان وجود دارد که از آسیب دیدگی جدی و مشکلات و یا حتی مرگ و میرشان جلوگیری می‌کند که در این قسمت از آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

امنیت و جلوگیری از برق گرفتگی کودکان در منزل
همه کودکان بدون توجه به سنشان نیاز دارند که از خطرات برق آگاه باشند که راهکار‌های زیر به شما کمک می‌کند تا این امنیت را فراهم کنید.

هرگز اجازه ندهید که دست یا انگشت کودک به خروجی‌های برق یا سوکت برق برخورد داشته باشد.
تمام لوازم برقی و کوچک مثل توستر که یک وسیله برقی ظاهراً بدون خطر است را دور از دسترس قرار دهید، این وسایل هرگز نباید نزدیک و قابل دسترسی برای کودک باشد؛ حتی اگر خاموش است.
هرگز از وسیله برقی در نزدیکی سینک، حمام یا منبع آب استفاده نکنید.
حتماً سیم‌های برق و لوازم برقی را به دور از منبع حرارتی نگهداری کنید.
هرگز به وسیله برقی مانند سوئیچ لامپ و سشوار، کودک خود را نزدیک نکنید و اجازه ندهید به آن دست بزند. خودتان هم اگر دست تان خیس است هرگز آن‌ها را لمس نکنید.
سیم برق را در نزدیکی دو شاخه‌ای که پایین است و در دسترس کودک قرار می‌گیرد، استفاده نکنید.
قبل از اینکه بخواهید وسیله برقی را جمع کنید، اول از همه آن را از برق بکشید تا کودک نتواند آن را روشن کند. یعنی به محض اینکه کارتان با یک وسیله برقی تمام شد، سریعا آن را از برق بکشید و بعد سراغ کار‌های دیگر بروید.
اگر دست تان مرطوب است، از هیچ وسیله برقی استفاده نکنید.
اگر متوجه شدید هر جایی وسیله برقی یا سیم آن آسیب دیده، سریعا آن را تعمیر کنید.

جلوگیری از برق گرفتگی کودکان بیرون از خانه
هرگز اجازه ندهید کودک تان پیش درختی که نزدیک به منبع برق است یا حتی هر وسیله برقی و روشنایی که از لابلای درخت رد شده است، بایستد.
اگر از بادبادک، بادکنک یا حتی بالن‌های هلیومی استفاده می‌کنید، حتماً آن‌ها را از منابع برقی دور کنید.
اگر این وسایل نزدیک کابل برق فرود آمد و به آن‌ها گیر کرد، یعنی برق به آن‌ها وارد می‌شود و دست زدن باعث می‌شود که برق گرفتگی و آتش سوزی ایجاد شود. پس هرگز به چنین ابزاری نزدیک نشوید و از راهکار‌های امنیتی و افراد متخصص کمک بگیرید.
هنگام رعد و برق، در دریا یا هیچ استخری شنا نکنید. اگر متوجه شدید گره خوردگی در سیم برق اتفاق افتاده یا چیزی در منبع برقی گیر کرده است، هرگز نه خودتان و نه فرزندتان به آن دست نزنید و اگر چیزی از وسایل کودک تان هم لابلای منابع برقی و سیم‌های برق افتاد، هرگز سعی نکنید آن را بیرون بیاورید.
اجازه ندهید که کودک به تیر چراغ برق نزدیک شود یا بخواهد از آن بالا برود.
کودک را از منابع برقی در خیابان و بیرون از منزل دور نگه دارید.
هرگز اجازه ندهید که کودک به فنس‌هایی که برق دارند، نزدیک شود.

اگر متوجه افتادگی کابل یا سیم برق شده اید، حتما خود و کودک تان را از آن دور نگه دارید و هرگز چیزی را لمس نکنید.
اگر کودک شما از وسیله‌هایی شبیه به هواپیما‌های برقی یا ماشین دستی یا هلیکوپتر‌ها استفاده می‌کند، مراقب باشید که از نزدیکی منابع برقی در محیط باز رد نشود.
تحت هیچ شرایطی، نزدیک کابل برق یا ایستگاه‌های برقی نشوید و کودک تان را هم از آن‌ها دور نگه دارید.
هرگز به سیم و کابل برق چیزی آویزان نکنید.

اگر کودکتان به منبع برق نزدیک شد و مشکلی برایش پیش آمد، سریعاً اورژانس خبر کنید و خودتان کاری انجام ندهید و از آن‌ها کمک بگیرید.
اگر کودک تان با وسیله برقی در بیرون از منزل بازی می‌کند، مراقب باشید که حتماً از منبع آب و هر گونه رطوبت و خیسی دور باشد و خودتان هم هرگز با دست خیس آن‌ها را لمس نکنید.

منبع: صدای زن ایرانی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
1
ای کاش به عنوان اولین و مهمترین نکته . نصب کلید جریان نشتی ( محافظ جان ) را توصیه می کردید .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار