کد خبر: ۴۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳:۰۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
قرار است دولت انگلیس منابع مالی مورد نیاز شرکت رولزرویس برای ساخت رآکتور‌های اتمی کوچک را تأمین کند تا از این طریق با مشکل کمبود برق دراین کشور مقابله کند.

به گزارش برق نیوز، قرار است دولت انگلیس منابع مالی شرکت رولزرویس برای ساخت رآکتور‌های خیلی کوچک اتمی در راستای رفتن به سمت انرژی‌های پاک را تأمین کند.

گفته می‌شود دولت انگلیس ۲۸۳ میلیون دلار به رولزرویس برای سرمایه گذاری در این پروژه کمک خواهد کرد و خود رولزرویس هم به کمک ۲ شریک دیگر ۲۶۳ میلیون دلار به این پروژه پول تزریق خواهد کرد.

بحران در حوزه تأمین نیرو دولت انگلیس را به سمت ساخت رآکتور‌های اتمی برای تولید برق بیشتر سوق داده است.

کوآرسکی کوارتنگ، وزیر انرژی و بازرگانی انگلیس، در این باره گفت که این یک فرصت عالی برای این کشور در راستای استفاده از انرژی‌های کم آلاینده نسبت به قبل است و از این طریق می‌تواند استقلال بیشتر خود در حوزه انرژی را تأمین کند.

وی تأکید کرد استفاده از فنآوری SMR یا همان رآکتور‌های در مقیاس کوچک باعث می‌شود که بتواند با سرعت بیشتر و هزینه کمتر اقدام به ساخت نیروگاه‌های برق کرد و از یک طرف برق را به خانه مردم رساند و از سوی دیگر مصرف سوخت‌های فوسیلی را پایین آورد.

انتشار این خبر باعث شد ارزش سهام رولز رویس ۴ درصد رشد کند.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار