کد خبر: ۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با بیان اینکه ارتقای عملکرد وزارت نیرو در همه زمینه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هاست، گفت: استفاده از علم GIS در نظام یکپارچه فناوری اطلاعات مکانی صنعت آب و برق می‌تواند موجب ارتقای عملکرد و بهره‌وری مناسب اقدامات وزارت نیرو شود.

به گزارش برق نیوز، رضا انجم شعاع در دومین همایش سراسری GIS در صنعت آب و برق با اشاره به وظایف این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی مهم‌ترین خدمات را در سراسر کشور عرضه می‌کند؛ تامین آب و برق مطمئن و پایدار یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما پیاده‌سازی و تحقق برنامه چهار ساله وزیر نیرو است که در مجلس با رای قاطع حمایت شده است، اضافه کرد: با هم‌افزایی می‌توان به ارتقای عملکرد وزارت نیرو رسید که این موضوع یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به نقش و جایگاه فناوری اطلاعات مکانی و GIS در کمک به تحقق چشم انداز وزارت نیرو خاطرنشان کرد: علم GIS می‌تواند به ابزاری برای حل این چالش‌ها تبدیل شده و امکان مشاهده و تحلیل انواع مختلف داده را در کنار یکدیگر و مشاهده نتایج حاصل از آنالیز‌های گوناگون را در اختیارمان قرار دهد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در وزارت نیرو حول فناوری اطلاعات مکانی تصریح کرد: طی دهه‌های اخیر تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه GIS در سطوح مختلف وزارت نیرو انجام شده است. در حوزه تدوین اسناد و دستورالعمل‌ها، تولید و برداشت داده‌های مکانی مربوط به تاسیسات و عوارض شبکه، تولید سامانه‌های اطلاعاتی مکانی و ... شرکت‌های تابعه اقدامات متعددی انجام داده و دستاورد‌های مهمی داشته‌اند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ادامه داد: اکنون زمان آن است که نیرو‌های متخصص جوان در کنار متخصصان با تجربه و به کمک استفاده از دانش روز دنیا دست به دست هم دهند تا به سمت ایجاد نظامی حرکت کنیم که در آن GIS و فناوری اطلاعات مکانی به خدمت کسب‌وکار در آید و به ابزاری موثر و کارا برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های صنعت آب و برق تبدیل شود.

انجم شعاع با بیان اینکه هدف و چشم انداز فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو مشخص است، گفت: در حال حاضر هدف و چشم‌انداز کلان فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو افزایش بهره‌وری فرآیند‌های صنعت آب و برق به کمک GIS تعریف شده است.

به گفته وی، تولید و نگهداری اطلاعات و تحلیل‌های مکانی قابل‌اعتماد، ایجاد نظام یکپارچه فناوری اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق و حذف رویکرد جزیره‌ای نسبت به اطلاعات مکانی و استفاده از مزایای آن در فرایند‌های کسب‌وکار نیز جزو هدف و چشم انداز فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نکته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
2
1
GIS برای بهره وری فامیلی هم خیلی خوبه
... شما با اطلاعات مدیریتی مکان سنجیGIS مدیرکل ساتبا شده
شما اگه اصلاح کننده بودید تو سیستم که تو هشت سال گذشته مدیریت کلانتون اینقدر بدبختی به ملت ارزونی نمی‌کردید.
فقط دستاوردتون مدیرکلی ... بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار