کد خبر: ۴۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
انرژی باد و خورشید در کشور‌های توسعه یافته می‌تواند نیاز برق کشور‌ها را تامین کند.

به گزارش برق نیوز، یک تیم تحقیقاتی بین المللی از دانشگاه کالیفرنیا، این نتیجه را به دست آورده که تامین نیاز برق در کشور‌های پیشرفته را می‌توان با ترکیب انرژی باد و خورشید به دست آورد. در مجله Nature Communications منتشرشد: تیم تحقیقاتی کالیفرنیا، اطلاعات انرژی برق را، در ۴۲ کشور بزرگ تجزیه و تحلیل کرد تا کفایت انرژی باد و خورشید را ارزیابی کند.

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، ترکیب انرژی باد و خورشید توانسته نیاز ۷۲ تا ۹۱ درصدی برق را در کشور‌های توسعه یافته تامین کند. اما نکته قابل توجه این است که این درصد در زمانی بوده که استفاده از انرژی باد و خورشید بدون نیاز به ابزار ذخیره برق باشد و امکان افزایش ظرفیت آن وجود داشته باشد. این درصد در برخی کشور‌ها به ۹۴ درصد می‌رسد. به طور کلی، این مطالعه نشان می‌دهد: استفاده ترکیبی از انرژی باد و خورشید می‌تواند بیش از ۸۰ درصد انرژی برق را در بسیاری از مکان‌ها تامین کند. این نتایج امیدوارکننده اند، زیرا امروزه جهان در حال حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده است، در نتیجه می‌توان از سوخت‌های فسیلی که با تولید مقادیر بسیار زیادی دی‌اکسید‌کربن زمین باعث گرم شدن بیشتر زمین می‌شوند، صرف نظر کرد.

ترکیب انرژی خورشیدی و باد و تامین نیاز ۹۴ درصدی برق

همچنین بر اساس مطالعات انجام شده، انتقال کامل منابع تجدیدپذیر می‌تواند برای کشور‌هایی که در (نزدیکی به خط استوا) قرار دارند، راحت‌تر باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند به در دسترس بودن انرژی خورشیدی در طول سال تکیه کنند. علاوه بر آن، مطالعه دانشمندان نشان داد که در مورد کشور‌های دور از خط استوا که دچار کمبود انرژی می‌شوند، کشور‌هایی در نزدیکی مدار استوا می‌توانند برای حل این مشکل خطوط انرژی را با یکدیگر مبادله کنند. این تیم نظری را در اروپا ارائه می‌دهد که در آن سیستمی می‌تواند شامل منابع خورشیدی از کشور‌های (اسپانیا، ایتالیا و یونان) با باد‌های فراوان موجود در کشور‌های (هلند، دانمارک و منطقه بالتیک) باشد. این تحقیق در شرایطی انجام می‌شود که به دنبال تعیین راه‌های بعدی برای جلوگیری از انتشار بیشتر دی اکسید کربن توسط ساکنان سیاره ما در جو است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار