کد خبر: ۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، گفت: به دلیل محاسبه گاز به نرخ آزاد برای نیروگاه‌های وزارت نفت، تولید برق به منظور استفاده در شبکه سراسری صرفه اقتصادی ندارد، مقرر شده است در صورت امکان گاز مورد نیاز این نیروگاه‌ها نیز با نرخ یارانه‌ای محاسبه شود.

به گزارش برق نیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با جلسه این کمیسیون به برگزاری جلسه مشترک با وزیر نفت و تمامی معاونان وی در محل وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در این نشست مباحث و گزارش‌هایی در زمینه مسائل کلان کشوری، تامین سوخت زمستانی، اقدامات وزارتخانه طی ۸۳ روز گذشته در زمینه فروش نفت و مذاکرات انجام شده در زمینه تامین گاز ارائه و مطرح شد که مجموع آن‌ها رضایت بخش بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مسائل، مشکلات و اولویت‌های کمیسیون انرژی را مطرح کردند و مقرر شد نشست‎‌های تخصصی مشترک به صورت ماهیانه برگزار شود، ادامه داد: یکی از مباحث مهم موضوع مدیریت و فراوری گاز‌های فلر، حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها، استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های وزارت نفت در راستای کمک به وزارت نیرو و مسئله تامین سوخت آن‌ها بود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های خارج از وزارت نفت از گاز یارانه‌ای استفاده می‌کنند به همین دلیل تولید آن‌ها صرفه اقتصادی دارد، عنوان کرد: به دلیل محاسبه گاز به نرخ آزاد برای نیروگاه‌های وزارت نفت تولید برق به منظور استفاده در شبکه سراسری صرفه اقتصادی ندارد، مقرر شده است در صورت امکان گاز مورد نیاز این نیروگاه‌ها نیز با نرخ یارانه‌ای محاسبه شود تا بتوانند به تامین برق شبکه سراسری در فصل تابستان کمک کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نشست مشترک کمیسیون با مسئولین وزارت نفت مباحثی در زمینه حمایت از نیروی انسانی، تعمیرات تاسیسات، افزایش برداشت‌ها، مسائل ایمنی و امنیتی تاسیسات خصوصا در دریا، مطرح شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار