کد خبر: ۴۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشترکان پرمصرف برق، آب و گاز باید از یارانه کم تری برخوردار شده تا به اصلاح الگوی مصرف تشویق شوند.

به گزارش برق نیوز، اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش یارانه برق مشترکانی که بیش از الگوی مصرف استفاده دارند، گفت: متاسفانه در داخل کشور بسیار بیشتر از نرم جهانی از برق، آب و گاز استفاده می‌کنیم. باتوجه به اینکه قیمت برق، آب و گاز نسبت به سایر کشور‌ها بسیار پایین است مردم نیز الگوی مصرف صحیحی ندارند.

وی ادامه داد: به منظور مدیریت صحیح مصرف و توزیع عادلانه منابع در سطح کشور باید راهکار‌هایی را پیش گرفت تا الگوی مصرف مشترکان پرمصرف اصلاح شود. در گام نخست باید آموزش‌های لازم به منظور استفاده بهینه از این منابع را دنبال کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: یکی دیگر از راهکار‌های اصلاح الگوی مصرف مشترکان پرمصرف، استفاده از تجربیات کشور‌هایی است که در این حوزه گام‌های خوبی برداشته اند. امروز در اکثر کشور‌ها نظام تعرفه گذاری پلکانی اجرایی شده و مشترکان پله به پله دسته بندی می‌شوند و مشترکان پرمصرف پول بیشتری می‌پردازند.

سلیمی تصریح کرد: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف از برق یا حتی آب و گاز استفاده می‌کنند باید از یارانه کم تری برخوردار شده و در حقیقت پول تمام شده تولید را بپردازند. این عادلانه نیست که نرخ یارانه‌ای برای همه مشترکان لحاظ شود. بدین ترتیب تفاوت چندانی بین مشترکان کم مصرف و پرمصرف وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت تعیین سقف میزان مصرف مشترکان پر مصرف متناسب با شرایط هر منطقه و بر اساس عدالت اجتماعی، بیان کرد: تعیین الگوی مصرف در هر منطقه‌ای باتوجه به شرایط آن منطقه از سوی وزارت نیرو صورت می‌گیرد. اما مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف تعیین شده استفاده دارند باید مبالغ بیشتری پرداخت کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار