کد خبر: ۴۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران گفت: درحالی که دولت، بانک‌ها را مکلف به سرمایه گذاری در پروژه نیروگاه‌های برق آبی کرده است بانک‌ها با تامین نکردن اعتبار سبب تکمیل نشدن نیروگاه‌های برق آبی شدند.

به گزارش برق نیوز، سید حسن رضوی با بیان اینکه این رویه مدت زمان اجرای پروژه‌های برق آبی را از ۳ تا ۵ سال به ۱۰ تا ۱۵ سال افزایش داده افزود: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها سبب سه برابر شدن هزینه انجام پروژه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری شده را تضمین کرده است گفت: با وجود این شرایط بانک‌ها در این زمینه همکاری نکردند که این رویه هم هزینه ساخت نیروگاه‌ها را چند برابر کرده و هم دولت را در تامین برق مورد نیاز با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: درحال حاضر ۱۲ هزار و ۱۲۸ مگاوات نیروگاه برق ابی وجود دارد که ۷۳ درصد این‌ها تحت پوشش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است.

رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار مگاوات نیروگاه برق آبی در حال مطالعه و اجراست گفت: ۳ هزار مگاوات نیروگاه برق آبی هم اکنون در حال احداث است که برخی از این نیروگاه‌ها ۵۰ درصد وبرخی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما به دلیل تامین نشدن اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه بروز مشکل در تامین برق از سال‌های گذشته پیش بینی شده بود افزود: هم اکنون نیروگاه برق آبی چمشیر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد بخاطر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم چنان ناتمام مانده است درحالی که ورود این نیروگاه به مدار میتواند کمک خوبی در پایداری شبکه برق برای بهار وتابستان سال ۱۴۰۱ باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران با تاکید بر اینکه آب و برق خدمات توسعه‌ای هستند افزود: با قطعی در این دو خدمت مهم، جمعی از مردم دچار مشکل خواهند شد بنابر این تامین مالی این‌ها باید در اولویت باشد.

رضوی با اشاره به ضرورت در اولویت قرار گرفتن تامین اعتبار این پروژه‌ها گفت: پیشنهاد این روند برای بودجه ۱۴۰۱ و برنامه توسعه هفتم ارائه و البته همین پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است تا در قالب طرح مانع زدایی از صنعت برق عملیاتی شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
مگر آبی هست؟؟ سد های خالی چگونه میتوانند برق تولید کنند‌.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار