کد خبر: ۴۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است و آژانس به ایران کمک خواهد کرد حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای ایجاد کنیم.

آژانس انرژی اتمی به ایجاد ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای کمک خواهد کرد

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی که برای دومین بار بعد از حدود ۲ ماه و نیم باز هم میزبان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل این سازمان بود.

وی پس از دیدار و گفتگو با گروسی در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

اسلامی در ابتدای این نشست خبری گفت که امروز گفتگو‌هایی درباره مسائل موجود و آنچه برای توسعه همکاری‌ها است را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیتی که برای ما و آژانس مطرح است این است که مسائل فیمابین ایران و آژانس مسائل فنی است و مسائل سیاسی و نفوذ‌های توطئه آمیزی که دشمنان ایران در مسیر پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند را آژانس مدنظر ندارد و از آن تاثیر نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گروسی امروز چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت‌های هسته ایش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه درباره مواردی که توسط دشمنان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر شده و در اختیار آژانس قرار گرفته است، سوالاتی را مطرح کرده بودند که به آن‌ها پاسخ داده شده است، تاکید کرد: بخش‌هایی از آن‌ها باقی مانده که کلا مربوط به مسائل بسته شده گذشته است، که در برجام به آن‌ها پرداخته و بسته شده است. امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه بدهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکرات آن هنوز ادامه دارد، آن‌ها تداوم پیدا نکند.

اسلامی تصریح کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خودش مصمم است و تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران که در زندگی مردم می‌توانیم همه ابعاد فناوری هسته‌ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره برداری قرار دهیم در دستورکار ماست که آژانس به ایران در این راستا کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین ابلاغی که حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را باید در ایران ایجاد کنیم به ویژه با نیروگاه‌های کوچک که ظرفیت آن حداکثر ۳۰۰ مگاوات است هم آژانس کشور‌های دارای این صنعت را تشویق خواهد کرد که با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق هسته‌ای کشور ما را کمک کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
گروسی که گفت به توافق نرسیدیم که
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
1
آزانس چوی لای چرخ نکنه
کمک پیش کش
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار