کد خبر: ۴۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: طی اقدام عملیاتی توسط نیرو‌های توزیع برق و با همکاری پرسنل انتظامی و دادستانی، ۳۶۸ کیلوگرم کابل و سیم برق سرقتی از یک واحد ضایعاتی واقع در شهرک کارگاهی شهر زاهدان کشف و ضبط شد.

به گزارش برق نیوز، "مهدی مرعشی" ارزش مالی این میزان کشف را ۸۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: یکی از اولویت‌های کاری دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، شناسایی سارقان و کشف محل‌های نگهداری تجهیزات سرقت شده برق است.

وی ادامه داد: سرقت شبکه و تجهیزات برق باعث بروز خاموشی‌های طولانی مدت، وارد آمدن خسارت به لوازم خانگی، تحمیل هزینه‌های پیش‌بینی نشده به شبکه، اختصاص اعتبار پروژه‌های جاری برای جبران این خسارت‌ها و در نتیجه کندی پیشرفت پروژه‌های برق و نارضایتی عمومی شهروندان می‌شود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخورد قاطع و بدون اغماض با سارقان و مالخران تجهیزات برق نقش مهمی در کاهش سرقت‌های شبکه برق خواهد داشت.

وی به نقش مهم مردم در کاهش وقوع سرقت شبکه برق اشاره کرد و گفت: شهروندان ضمن مشارکت در حفاظت از شبکه‌های توزیع برق، در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال صعود و یا فرود از تیر‌های برق و دستکاری تجهیزات شبکه برق به ویژه در ساعات پایانی شب تا ابتدای صبح، با شماره تماس ۱۱۰ فوریت‌های پلیس، شماره تماس ۳۱۱۳۷۱۰۴ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان و یا ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق استان تماس حاصل نمایند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۳۸ فقره سرقت کابل شبکه توزیع برق در سطح استان صورت گرفته است که بر اثر این حجم سرقت بیش از ۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان خسارت به شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان وارد شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرعشي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
خودت ك شاه دزد سيم مسهايي
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار