کد خبر: ۴۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۳ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از حدود ۹۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در شبکه برق کشور خبر داد و گفت: وزارت نیرو در دولت جدید تکلیف بسیار سنگینی برای خود تعریف کرده و آن هم افزایش نیروگاه‌های تجدید پذیر ظرف ۴ سال آینده است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در تشریح شرایط نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور اظهار داشت: وزارت نیرو در دولت جدید تکلیف بسیار سنگینی برای خود تعریف کرده که تا ۴ سال آینده بتوانیم ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بسازیم و برنامه ما این است که تا تابستان سال آینده ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی داشته باشیم که بخش عمده‌ای از آن‌ها خورشیدی است.

سخنگوی صنعت برق افزود: از آن ۹۰۰ مگاوات نیروگاه‌های موجود نیز تقریبا نیمی خورشیدی است و بقیه بادی و سایر موارد هستند.

ایشان ضمن خبر دادن از ساخت یک نیروگاه زمین گرمایی به ظرفیت ۵ مگاوات در مشکین شهر خبر داد و ابراز امیدواری کرد و گفت: تا بهمن ماه امسال مراحل ساخت این نیروگاه تکمیل می‌شود تا بتوانیم از گرمای زمین نیز برای تامین انرژی استفاده کنیم. در کل باید در کشور یک سبد انرژی داشته باشیم تا بتوانیم مصرف سوخت فسیلی را به حداقل ممکن برسانیم.

رجبی مشهدی در خصوص استفاده از توان علمی استارتاپ‌ها اظهار داشت: بیشتر استفاده ما از این توان به ویژه در فصل تابستان این است که از استارتاپ‌ها برای طرح‌های کاهش مصرف برق استفاده کنیم. استارتاپ‌ها می‌توانند با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار دارند و به کارگیری ظرفیت‌های کاهش مصرف که در همه بخش‌های مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری وجود دارد بتوانند طرح‌های مشارکتی و تشویقی را طراحی کنند و مصرف برق و انرژی را کاهش دهند. خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این طرح صورت گرفته و امسال هم مجلس در قانون بودجه تبصره‌ای را پیش بینی کرده که تسهیلاتی در اختیار استارتاپ‌ها قرار گیرد که در حال انجام است و این نوید را می‌توان داد که در سال آینده بتوانیم از این ظرفیت قدری بیشتر از سال‌های گذشته استفاده کنیم.

وی در زمینه کارکرد نیروگاه‌های اتمی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر دارای یک واحد هزار مگاواتی است که حدود ۵ تا ۶ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده است و اوایل دی ماه وارد مدار خواهد شد. مزیت بزرگ این نیروگاه استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی است و برنامه ریزی شده که دو واحد هزار مگاواتی دیگر هم با توجه به زمان بر بودن ساخت این نیروگاه‌ها تا حدود ۶ یا ۷ سال آینده در اختیار داشته باشیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار