کد خبر: ۴۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
معاون وزیر صمت گفت: درصدد هستیم طی تفاهمی با وزارت نیرو ظرفیت تولید و تامین برق برای برخی از شهرک‌های صنعتی را تا دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش برق نیوز، علی رسولیان در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی کاشمر در جریان سفر رئیس مجلس به کاشمر گفت: با وجود اینکه قانون وزارت نیرو را موظف کرد که تا ورودی شهرک صنعتی برق را تامین نماید، اما برای حمایت از بخش تولید، سازمان صنایع کوچک مشارکت ۳۰ درصدی در ایجاد پست‌های برق و شبکه انتقال را تقبل کرده است و درصدد هستیم طی تفاهمی با وزارت نیرو ظرفیت تولید و تامین برق برای برخی از شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی کاشمر را تا دو برابر افزایش دهیم.

او گفت: راهکار‌هایی از جمله توسعه برق از طریق نصب نیروگاه‌های خورشیدی بویژه برای شهرک‌های صنعتی که مشکلات آب و زیست محیطی دارند در دستور کار قرار گرفته است و زمین رایگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای نصب نیروگاه سی. اچ. پی و کوچک مقیاس نیز در حال واگذاری است تا دیگر هیچ کمبودی در تامین برق شهرک‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تامین آب را یکی از مشکلات جدی واحد‌های صنعتی کشور دانست و گفت: به همین منظور سازمان صنایع کوچک چندین مسیر را برای تامین آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی در نظر گرفته که مهمترین آن استفاده از پساب است و با این حال واحد‌های صنعتی حداکثر صرفه جویی را در آب مصرفی خود اعمال می‌کنند.

او گفت: مهمترین مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تامین زیرساخت‌های صنعتی و تجاری در بخش‌های مختلف آب، برق و گاز و زمین است که در این زمینه برنامه‌های منسجمی را تنظیم کرده که بخشی از تحقق این برنامه‌ها به نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان مربوط می‌شود.

او گفت: بازچرخانی پساب شهرک‌های صنعتی یکی از روش‌های موثر برای تامین آب مورد نیاز واحد‌های تولیدی است که حداقل می‌توان سه هزار لیتر آب از این محل تامین کرد و دوباره در بخش تولید مورد استفاده قرار داد که اجرای این مهم را در قالب ایجاد تصفیه خانه آغاز کردیم.

رسولیان با اشاره به بازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر، گفت: این تصفیه خانه در سال آینده به بهره برداری برسد.

او استفاده از آب بدست آمده از محل صرفه جویی بخش کشاورزی گفت: حتما باید وزارت جهاد کشاورزی کمک کند که با حفظ تولید آن بخش، بتوان سهم آب صنعت را افزایش داد و اشتغال این بخش را حفظ کرد.

معاون وزیر صمت اظهار امیدواری کرد که از محل بازچرخانی پساب صنعتی و صرفه جویی آب کشاورزی بتوان به تعادل بخشی تامین آب در شهرک‌های صنعتی دست یافت.

رسولیان کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات صنایع کوچک کشور ذکر و اظهار امیدواری کرد که بانک‌ها سهم بیشتری از تسهیلات خود را به این صنایع اختصاص دهند چرا که طی دو سال اخیر صاحبان صنایع به تامین مالی و ارز مورد نیاز کشور کمک شایانی نموده لذا باید بتوان با حمایت از آن‌ها مانع آسیب بیشترشان شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در تلاش هستیم طی تفاهم با سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی در استان‌ها بخشی از منابع مالی از محل کمک‌های فنی و اعتباری را طی تفاهم با بانک‌ها به صنایع کوچک اختصاص دهیم، از سوی دیگر تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، طرح فهام وزارت نیرو و منابع شرکت‌های صنایع معدنی که سیاست وزارت صمت نیز می‌باشد، محل خوبی برای تامین مالی صنایع کوچک به شمار می‌رود.

رسولیان شهرک صنعتی کاشمر را یکی از شهرک‌های تقاضامحور دانست و افزود: طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری این شهرک آغاز شده و هیچ مشکلی در تامین منابع مالی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی گفت: واحد‌های بسیار خوبی در زمینه محصولات لبنی و آشامیدنی و گیاهان دارویی در این شهرک فعال است که صادرات محور بود و حجم گسترده و متنوعی از کالا‌ها را تولید می‌کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار