کد خبر: ۴۸۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
دولت ازبکستان در نظر دارد تا در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ میلادی ۲۱ نیروگاه برق آبی بزرگ به ظرفیت ۷۴۰ مگاوات احداث کند.

به گزارش برق نیوز، دولت ازبکستان در نظر دارد تا در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ میلادی ۲۱ نیروگاه برق آبی بزرگ به ظرفیت ۷۴۰ مگاوات احداث کند.

طبق برنامه در ۲۲ میدان، نیروگاه برق آبی کوچک با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد، همچنین برای تامین روستا‌ها نیروگاه‌های برق آبی کوچک تا ۵۰۰ کیلو ولت ایجاد می‌شود.

در سال آینده ۷ طرح به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات، در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی ۱۲ طرح به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی دو طرح به ارزش ۴۲۰ مگاوات اجرا می‌شود.

از سال ۲۰۱۷ میلادی، وقتی که شرکت «ازبک گیدروانرگو» تاسیس شد، ۱۱ نیروگاه برق آبی جدید احداث و ۸ نیروگاه برق آبی دیگر بازسازی شده است. در نتیجه این ظرفیت‌های تکمیلی، تولید برق به ظرفیت ۲۴۴ مگاوات ایجاد شده است، اما از پتانسیل برق آبی ازبکستان فقط به صورت نیمه استفاده می‌شود.

رئیس جمهور ازبکستان نیز بر ضرورت جذب بخش خصوصی در زمینه ساخت نیروگاه‌های برق آبی کوچک تاکید کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۲ میدان اولویت‌دار به صورت مناقصه نیروگاه برق آبی کوچک به ظرفیت ۵ مگاوات احداث شود.

«شوکت میرضیایف» همچنین بر امکانات نصب نیروگاه‌های کوچک به ظرفیت ۵۰۰ کیلوولت برای تامین روستا‌های واقع در امتداد رودخانه‌ها و کانال‌ها مانند «نارین»، «ساخ»، «تنخاز»، «آق بولاق» و «اوگام» اشاره کرد.

بنابه دستور رئیس جمهور ازبکستان، تسهیلاتی که برای نصب نیروگاه‌های بادی در اختیار افراد حقیقی و کارآفرینان قرار می‌گیرد، برای نیروگاه‌های کوچک نیز اعمال می‌شود.

هم اکنون در ازبکستان ۴۵ واحد نیروگاه با ظرفیت کلی نزدیک به ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات فعالیت می‌کنند. سهم اصلی به عبارتی ۹۰ درصد برق را ۱۰ واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات تولید می‌کنند.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار