کد خبر: ۴۸۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
چراغ‌­های خطی یکی از چشم‌­نوازترین ادوات روشنایی در محیط‌­های اداری و فضای کاری هستند. در این مقاله به راهکار‌های نورپردازی فضای اداری با چراغ­‌های خطی پرداخته‌­ایم تا بتوانید در طراحی یک محیط کاری، از آن بهره ببرید.

۵ دلیل برای نوپردازی فضای اداری با چراغ خطی

به گزارش برق نیوز، نورپردازی فضای اداری این روزها اهمیتی بیش از گذشته یافته ­است. اکنون بر هیچ­‌کس پوشیده نیست که نورپردازی مناسب محیط کار، تأثیر به‌سزایی بر افزایش بهره­‌وری کارکنان خواهد داشت. در این میان چراغ­‌های خطی یکی از چشم‌­نوازترین ادوات روشنایی در محیط‌­های اداری و فضای کاری هستند. در این مقاله به راهکارهای نورپردازی فضای اداری با چراغ­‌های خطی پرداخته‌­ایم تا بتوانید در طراحی یک محیط کاری، از آن بهره­‌مند شوید.

استفاده از چراغ خطی در قسمت ورودی

یکی از موضوعات با اهمیت در ادارات و فضاهای کاری که با مراجعان و یا مهمانان مختلف سر و کار دارند، نحوه استقبال و پذیرایی از این افراد و انتقال حس مثبت به ایشان است. احتمالاً شما هم متوجه این موضوع شده‌­اید که بیشترین تأثیرپذیری از فضا، در اولین لحظه قرارگیری در آن صورت می­‌گیرد.

1- میهمانان و مراجعان را به نور جذب کنید

استفاده از چراغ‌­های خطی توکار، روکار و یا آویز در قسمت ورودی واحد، از همان ابتدا جلوه چشم‌نوازی برای مهمانان و مراجعان ایجاد نموده و در انتقال حسی از به روز بودن مجموعه، مؤثر واقع می‌­شود. علاوه بر این با طراحی مناسب نحوه چینش و قرارگیری خطوط چراغ خطی، می­‌توان مراجعان را از بخش ورودی به سایر قسمت­‌ها هدایت نمود.

2- ایجاد حس خوب در کارکنان

فارغ از موضوع مراجعان، بهتر است به سیر ورود کارکنان به اداره نیز دقت کنیم. کارکنان یک فضای اداری به‌طور معمول، در ساعات اولیه کاری صبح، در محل کار حاضر شده و ورود خود را در دستگاه حضور و غیاب کارکنان ثبت می‌­کنند. در نظر داشته ­باشید که بیدار شدن در ساعات اولیه روز، تحمل ترافیک روزانه و دردسرهای حمل و نقل تا رسیدن به محل کار، ممکن است انرژی کارکنان را به مرور کاسته و باعث خستگی و کلافگی ایشان در این روزمرگی شود. در این میان ایجاد یک حس خوب از حضور در فضای کاری برای کارکنان، پیش از شروع کار، بسیاری از احساسات ناخوشایند را برای ایشان از بین خواهد برد. بنابراین نورپردازی چشم‌­نواز قسمت ورودی با چراغ­‌های خطی می­‌تواند این حس خوب را به کارکنان و افراد حاضر منتقل کرده و مانند یک فیلتر عمل نماید.

۵ دلیل برای نوپردازی فضای اداری با چراغ خطی

استفاده از چراغ خطی بالای میز کارکنان

 یکی از مشکلاتی که کارکنان ممکن است با آن سر و کار داشته باشند، مشکل تاریکی بخش­‌هایی از میزکار و یا به عکس، خیرگی ایجاد شده توسط چراغ‌­های اسپات در فضاست. هر دوی این اتقاق­‌ها فعالیت در فضای کاری را مختل خواهد نمود و نکته جالب این که چراغ خطی، از هر دوی آن­‌ها جلوگیری خواهد کرد!

3- حل مشکل تاریکی و سایه روی میز کار

ساختار ماژولار چراغ خطی و تفاوت شیوه طراحی آن باعث شده تا این چراغ قابلیت سفارشی‌سازی بر حسب طول دلخواه شما را داشته ­باشد. همین امر باعث شده تا بتوان طول چراغ را بر اساس طول میز کار تنظیم نمود تا همه نقاط میزکار با نوری یکنواخت روشن شود. در واقع با استفاده از چراغ خطی، دیگر خبری از سایه و نقاط تاریک نخواهد بود.

4- یکنواختی نور و جلوگیری از خیرگی

در بدنه چراغ‌­های خطی و در قسمت جلوی آن یعنی جلوی منبع نور، پوششی شیری رنگ از جنس پلی­‌کربنات قرار گرفته که به آن دیفیوزر چراغ می­‌گویند. کاربرد این قسمت در پخش یکنواخت نور و جلوگیری از خیرگی آن است. بدین ترتیب در روشنایی با استفاده از چراغ خطی، نور به‌طور یکنواخت در فضا ساطع شده و از خیرگی نقطه‌­ای و یا اختلال در بینایی جلوگیری می‌­کند.

پیشنهاد ما استفاده از یک چراغ خطی آویز بالای میز کار است. زیرا با فاصله ایجاد شده از سقف و نزدیک‌­تر شدن چراغ به میز، مقدار بیشتری نور به میز کار تابیده و علاوه بر این چراغ‌­های خطی آویز، زیبایی فضا را دوچندان می‌­کنند.

استفاده از چراغ خطی در اتاق جلسات یا اتاق مدیریت

اتاق جلسات و یا اتاق مدیریت از مهم‌­ترین بخش‌­های هر اداره و یا فضای کاری است. اهمیت مراجعان و افرادی که با این اتاق‌­ها سر و کار دارند و یا اهمیت موضوعات مورد فعالیت در این فضاها، آن‌­ها را به حساس‌­ترین بخش‌­های یک واحد اداری تبدیل کرده ­است. به همین دلیل مسئله نورپردازی مناسب هر دوی این اتاق­‌ها از مهم‌­ترین چالش‌­ها در طراحی یک فضای اداری است.

5- اهمیت روشنایی و نورپردازی بخش‌­های با اهمیت

همانطور که ذکر شد، چراغ‌­های خطی به راحتی در ابعاد و اشکال دلخواه قابل طراحی و ساخت هستند. از سویی دیگر معمولاً در بخش مدیریت و یا اتاق جلسات از تعداد بیشتری صندلی و یا از میزی نسبتاً بزرگ‌تر از سایر قسمت­‌ها استفاده می‌­شود، بنابراین از دو گذاره فوق می‌­توان نتیجه گرفت که به راحتی می‌­­توان با استفاده از چراغ­‌های خطی این فضاها را نورپردازی نموده و روشنایی کافی آن را تأمین نمود. استفاده از یک مستطیل نوری در بالای میز جلسات، هم جلوه اتاق را برای میهمانان و افراد حاضر در آن زیباتر نموده و هم روشنایی یکنواخت و کاملی در فضا ایجاد می­‌کند.
اگر سقف یکپارچه‌­ای را در طراحی خود در نظر گرفته­‌اید، می­‌توانید علاوه بر چراغ­‌های خطی توکار و روکار، به چراغ­‌های خطی آویز دو طرفه نیز فکر کنید. این چراغ­‌ها علاوه بر دانلایت قابلیت آپلایت هم داشته و همزمان خط نوری زیبایی در بالای چراغ و روی سقف ایجاد می­‌کند که زیبایی نورپردازی فضا را دوچندان می‌کند.

مرجع: www.ecowat.com

۵ دلیل برای نوپردازی فضای اداری با چراغ خطی

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار